Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#968768
Började med igår när jag skulle åka tillbaka från affären så gick bilen trögt och Automatväxellåd lampan började blinka.
Var inne och läste lite på forumet och hittade då att man kunde vrida av och på tändningen 5 ggr så skulle saker nollställas.

Var nu ute på förmiddagen och testade det och bilen gick som den skulle och lampan hade slutat blinka.
Dock så hade en annan lampa tänds och denna gång var det Felfunktion i motorstyrningssytemet som lyste.

Någon som varit med om liknande förrut?
Vad göra?

Är dock inte super duktig på bilar så är förklara gärna väldig noggrant om det är någon man själv kan lösa?

Tack på förhand.
#974093
Blancobas skrev:Började med igår när jag skulle åka tillbaka från affären så gick bilen trögt och Automatväxellåd lampan började blinka.
Var inne och läste lite på forumet och hittade då att man kunde vrida av och på tändningen 5 ggr så skulle saker nollställas.

Var nu ute på förmiddagen och testade det och bilen gick som den skulle och lampan hade slutat blinka.
Dock så hade en annan lampa tänds och denna gång var det Felfunktion i motorstyrningssytemet som lyste.

Någon som varit med om liknande förrut?
Vad göra?

Är dock inte super duktig på bilar så är förklara gärna väldig noggrant om det är någon man själv kan lösa?

Tack på förhand.

Koppla ur batteriet i 20-30min så har det nog löst sig, hände för mig när det var kalt ute -6 grader.
Häls
Åsa Nissen
#975708
(Tips: Ska ni rota bland säkringar så koppla alltid ur batteriet först, har du automat och kopplar bort säkring
som är kopplad till automaten så blir det att automaten slirat och slår in växlarna, fick koppla ur batteriet i 20min =
nolla datorn, där efter funkade lådan!) :mrgreen:
Häls
Åsa Nissen[/quote]

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]