Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Provocative
#857300
Försökte söka i ämnet utan att hitta. Kan bero på att jag är värdelös att söka information.
Mitt problem är att startspärren bråkade i veckan när tjejen skulle åka. Än så länge har det bara hänt en gång.
Vis av erfarenheten från min S60-01 så vill jag inte ha problem med denna. Bilen är en V40 2.0t -00

Den har således bara trafikförsäkring vilket gör att kravet på startspärr inte kan komma från försäkringsbolaget.
Min fundering är då om det går att koppla ur startspärren från bilen?
Är inte spec sugen att börja lämna in för att laga eländet på en bil som inte många vill sno.
av rudarmy
#857406
när du vrider nyckeln, klickar det bara då? om det är så, kolla över batteriet! vanligt att det är batteriet som är dåligt laddat!
av svda
#857471
Jag hoppas verkligen att du inte får något vettigt svar på din ursprungliga fråga.

Om det är startspärren som strula,r så brukar det vara imoringen/antennringen 30814936 runt nyckelhålet på tändningslåset som skall bytas. 150 kr på skroten och 30 min jobb för amatören, åtminstone på V70N.
av Provocative
#857615
svda skrev:Jag hoppas verkligen att du inte får något vettigt svar på din ursprungliga fråga.

Om det är startspärren som strula,r så brukar det vara imoringen/antennringen 30814936 runt nyckelhålet på tändningslåset som skall bytas. 150 kr på skroten och 30 min jobb för amatören, åtminstone på V70N.
Var tydligen inte så enkelt på en S60 ;)
Men den här bilen kommer jag bli sista ägare till. Enda anledningen till att köpa den var för att slippa köra slut på den nya bilen vi har.
Så jag bryr mig inte om att ha en fungerande startspärr.

Batteriet är i gott skick.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]