V40 [-00] Gänga på bult och mutter som håller tanken.

Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V40 [-00] Gänga på bult och mutter som håller tanken.

Inläggav websten tis 10 okt 2017, 15:01

Hej. Jag sliter och pysslar med min söta V40. Jag bytte generator och passade på att byta kamrem och fick god hjälp här. På besiktningen sa de "nej nej", för tydligen hade bromsrören rostat och avgassystemet läkte. Nu har jag rivit och bytt bromsrör och ska pyssla ihop allt igen.

När vi sänkte tanken var vi tvungna att såga upp en mutter. Jag köpte en vanlig M-gänga på korvaffären men den hade fel stigning. Någon som vet vad jag ska leta efter? Muttern som håller tankens band skruvad till de två gängade stångarna/ bultarna.

Såg mitt gamla inlägg som skedde ett bra slag efter jag började hela renoveringen. :shock: :( :oops: 2012...
websten
Övningskörning

Kör: Volvo V40-00

Re: V40 [-00] Gänga på bult och mutter som håller tanken.

Inläggav andersbe tis 10 okt 2017, 19:59

websten skrev:Hej. Jag sliter och pysslar med min söta V40. Jag bytte generator och passade på att byta kamrem och fick god hjälp här. På besiktningen sa de "nej nej", för tydligen hade bromsrören rostat och avgassystemet läkte. Nu har jag rivit och bytt bromsrör och ska pyssla ihop allt igen.

När vi sänkte tanken var vi tvungna att såga upp en mutter. Jag köpte en vanlig M-gänga på korvaffären men den hade fel stigning. Någon som vet vad jag ska leta efter? Muttern som håller tankens band skruvad till de två gängade stångarna/ bultarna.

Såg mitt gamla inlägg som skedde ett bra slag efter jag började hela renoveringen. :shock: :( :oops: 2012...

Mutter med stigning 1.25 och inte 1.5, vanligt på V40/S40, gäller även bultar till bromssystemet etc. :-)-)
Komihåg, vi som du vill veta hur du fixade felet, lämna alltid en slut rapport så blir alla glada!!!
Användarvisningsbild
andersbe
Olja under naglarna

Kör: Plattan i båtten, V40T

Re: V40 [-00] Gänga på bult och mutter som håller tanken.

Inläggav websten ons 11 okt 2017, 08:24

andersbe skrev:
websten skrev:Hej. Jag sliter och pysslar med min söta V40. Jag bytte generator och passade på att byta kamrem och fick god hjälp här. På besiktningen sa de "nej nej", för tydligen hade bromsrören rostat och avgassystemet läkte. Nu har jag rivit och bytt bromsrör och ska pyssla ihop allt igen.

Mutter med stigning 1.25 och inte 1.5, vanligt på V40/S40, gäller även bultar till bromssystemet etc. :-)-)

Tusen tack. Snart så ska lilla bilen ut och rulla igen.
websten
Övningskörning

Kör: Volvo V40-00

Klicka här för att se fler Volvo kategorier

Sök på jagrullar.se - Sveriges Volvoforum

Återgå till Volvo S/V40 (96-04)