Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sweddan
#1129019
Tempgivare, luftmassemätare, tändspole/ar, bränslepump, bränslefilter, databoxen, relä, soppafilter etc etc etc.
Dvs skitsvårt att avgöra när man inte själv kan kolla på bilen. Har du läst ut felkoder på den? Hur är den på tomgång? Ryker den mer än av vanligt? Går den bra, dvs inga ryckningar eller tvekande? Startar den lätt?
Användarvisningsbild
av andersbe
#1129042
peji skrev:Har en V40 T4 1997 som dör efter ca 2 km körning.
Tips på vad det kan vara??
Fyll på bensin!!! :lol:
Användarvisningsbild
av BlackXS
#1129932
Självdör den och vägrar gå starta så sätter ja 50 spänn på att bränslepumpen inte mår bra.

Försöker du dra på tändningen låter ens pumpen under bilen att den pumpar upp ett tryck? man ska t.o.m kunna höra ljudet innifrån bilen när den pumpar upp trycket i 2-4 sekunder.
av Denzar
#1130572
BlackXS skrev:Självdör den och vägrar gå starta så sätter ja 50 spänn på att bränslepumpen inte mår bra.

Försöker du dra på tändningen låter ens pumpen under bilen att den pumpar upp ett tryck? man ska t.o.m kunna höra ljudet innifrån bilen när den pumpar upp trycket i 2-4 sekunder.
Jäkla skillnad på ljudnivå på en halvdöd och en frisk pump med 8)
Användarvisningsbild
av BlackXS
#1130963
Denzar skrev:
BlackXS skrev:Självdör den och vägrar gå starta så sätter ja 50 spänn på att bränslepumpen inte mår bra.

Försöker du dra på tändningen låter ens pumpen under bilen att den pumpar upp ett tryck? man ska t.o.m kunna höra ljudet innifrån bilen när den pumpar upp trycket i 2-4 sekunder.
Jäkla skillnad på ljudnivå på en halvdöd och en frisk pump med 8)

Beror faktiskt på. en kompis hade en s40 på den så hördes pumpen konstant när motorn var igång o ljudnivån mellan hög på radion:P

på min v40 hörs den i början sen hörs den inte men bilen går som den ska för det :)
av Denzar
#1131023
BlackXS skrev:
Denzar skrev:
BlackXS skrev:Självdör den och vägrar gå starta så sätter ja 50 spänn på att bränslepumpen inte mår bra.

Försöker du dra på tändningen låter ens pumpen under bilen att den pumpar upp ett tryck? man ska t.o.m kunna höra ljudet innifrån bilen när den pumpar upp trycket i 2-4 sekunder.
Jäkla skillnad på ljudnivå på en halvdöd och en frisk pump med 8)

Beror faktiskt på. en kompis hade en s40 på den så hördes pumpen konstant när motorn var igång o ljudnivån mellan hög på radion:P

på min v40 hörs den i början sen hörs den inte men bilen går som den ska för det :)
Det som gör det så svårt!

Min dåliga lät hälften som min nya, men på samma sätt. DUUUUU-NUUUU :lol:

Så att säga som många säger "pumpen ska låta" håller inte riktigt.
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]