Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av andersbe
#1112819
kent h skrev:nej har inte bytt eller mätt upp den. trögstartad både varm och kall nu..
vad ska hända när man kopplar ur lmm ?? händer ingenting när jag kopplar ur min...
Föreslår att du åker till Returbilen, själv plock och tar samtliga givare/sensor så har du att pröva med, blir inte så dyrt, billiga!! :-)-)
av kent h
#1114288
blev glad imorse för då startade den direkt på första försöket men nu blev det säkert 30 försök....
kan det vara tändningslåset ?? det är ingen ide att stå och nöta med startmotorn för tänder den inte direkt så är det bara att vrida av och försöka igen och igen....
får inga felkoder inga lampor som blinkar eller lyser så jag få noll hjälp av datorn..
Användarvisningsbild
av andersbe
#1114320
kent h skrev:blev glad imorse för då startade den direkt på första försöket men nu blev det säkert 30 försök....
kan det vara tändningslåset ?? det är ingen ide att stå och nöta med startmotorn för tänder den inte direkt så är det bara att vrida av och försöka igen och igen....
får inga felkoder inga lampor som blinkar eller lyser så jag få noll hjälp av datorn..
Kolla så att du inte har en lös vakuum-slang, läcka. Kolla extra vid spjällhuset, sitter en kort plastslang med gummi böjar i ändarna, sprickor.
Man förutsätter att du har bensin i tanken!
Batterianslutningarna sitter löst eller är korrigerande.
Låg cylinder kompression.

Prova med denna och låt kompis starta!

Länk

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000017037/
:-O)
av kent h
#1114699
Går rent och fint när den startar.
Den tänder till och går några sekunder vid nästan varje startförsök. Men går lågt på tomgång ca 400-500v...
Ska kolla slangar ihelgen och koppla direkt ström till bränslepumpen
av kent h
#1115389
jag tappar allt bränsletryck på ca 1 timme.. därför vill den inte starta..
kan det vara tryckregulatorn ?? läcker inte i slangen till insuget och spridarna droppar inte.
pumpen är bytt i somras.. finns det någon backventil förutom i pumpen
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]