andersbe skrev:BlackXS skrev:
snyggt jobbat :mrgreen:
Hoppas du passade på och ränsa övriga slangar/rör med bensin ?:-/
Njaaa inte ännu, ska ju byta till blåa vattenslangar så tänkte jag att det var lika bra o riva ner till oljefällan o göra rent den / byta när man ändå har vattnet borta, de jobbiga var väl tryckröret från turbon som krånglade rejält med gamla rörklammer som rostat ihop sedan var de en o annan bult som satt som sten. Nu har jag kommit till den jobbiga biten med oljefällan, jobbigt och jobbigt men på vänster sida sitter en svåråtkomlig skruv, och den är så rostig så de verkar inte som ja får av den :lol: det slog mig att man kanske borde slå sönder oljefällan för o komma åt den skruven men de blir ett senare problem, nu får wd40 ligga o dra sig runt skruven :-DD och fortsättningen blir på torsdag.
angående bilden från torpis så är de väl för en sugmotor ? eller är illustreringen bara sugmotor men de görs på samma vis på en turbo bil om man nu väljer att göra det?
Varför går det in vattenslang i insuget? är det för en kylande effekt?
kan man byta till slangklämmor på alla slangar sån med skruv? nu sitter de ju en jobbig typ som man får pressa för att öppna? säkert bra men lika krångligt varje gång man ska ha loss dom och dom sitter upp och ner, va använder man för verktyg för att montera såna tro?