Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#794704
Hej,

Jag står i färd att införskaffa en felkodavläsare till en USA importerad Volvo C70 av 2002 års modell, ju mer jag googlar runt i ämnet dessto mer förvillad blir jag - många fixar inte C70 mellan 1998 till 2005? Vet någon med sig vilken jag ska köpa, det kvittar om det är en fristående enhet eller om den ska kopplas in på en dator - allt är av intresse.

Bugar och tackar på förhand :)


Vänligen
Conny
#794735
En -02a kör med can-bus system, som är mer eller mindre standard, så dom flesta OBDII läsare bör fungera till dom flesta koderna. Dom brukar dock inte tycka om att läsa ut volvo-specifika koder, för det behöver du DiCE om jag inte missminner mig. DiCE kostar väl en del i inköp, men den kan läsa alla volvo's från 2000-talet sist jag kollade. Så den är ju mer flexibel än t ex vol-fcr som krävs och enbart fungerar för 96-98. :roll:

Ett tips är att söka runt på nätet ang. felkodsavläsning på s/v70 99-00, dom kör samma system som din c70. V70N/S60 00-05 kanske också kör samma, men det ska jag låta vara osagt.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]