Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jezper
#794491
Jag har sedan min egna service märkt att bilen drog lite mer än vanligt och idag efter jag tankat fullt så kände jag bränslelukt, då såg jag det här

Bild

Undrar om det bara är att byta stora klämman runt röret eller om det är någon slang inuti som gått sönder?

Måste köra upp ca 55 liter innan jag kan lossa röret (nytankad) och se vad som är knas.

V70 2.5 -98
Senast redigerad av 2 jezper, redigerad totalt 0 gång.
#794530
Det där har jag råkat ut för på min 855 också men då var det inte från påfyllningssslangen det läckte utan det hade runnit från tankarmaturen där uppe på tanken. Var inne på verkstad och fixade det, dom bytte packning där vid armaturen sen har det inte läkt nå mer.
Bild
#794547
VolvoÄgarn skrev:Det där har jag råkat ut för på min 855 också men då var det inte från påfyllningssslangen det läckte utan det hade runnit från tankarmaturen där uppe på tanken. Var inne på verkstad och fixade det, dom bytte packning där vid armaturen sen har det inte läkt nå mer.
Bild
Tack för idén.
Har ju faktiskt bytt bränslepump själv för ett år sen ca, och jag ser likheten på våra bilder att bränslet kommer uppifrån ? men tänkte att det kanske sprutat upp på något sätt. så det ska jag självklart kolla upp.

Tack :)
#794559
Ja, är nog bara packningen vid armaturen som gått sönder. Var försiktig när du sätter dit en ny packning och se till så att den sitter rätt och inte hamnar snett och går sönder.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]