Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#792292
Jag skulle kolla lite saker i mitt felsökande ang ABS. Så jag ryckte + polen för att ej råka kortsluta något. Allt är kolla många ggr och allt sätter där det skall men tomgången är runt 600varv/min och den hugger. Efter någon minut eller så stabiliserar det sig på runt 900 motorn går normalt gasar man till så far tomgången ner till 600 igen. vad kan ha hent nu är det adapteringen som är lösningen att den kommer gå bra efter ett tag när mapparna ställt in sig ium att den nu är 0ad "nollade service lampan".
#792345
Hur länge hade du batteriet urkopplat? Det låter som boxen behöver ställa in sig, men 600rpm tomgång låter ändå lite väl lite. 855an hade iaf 7-800rpm efter att ha varit strömlös ~4mån, och stabiliserade sig efter ~10min. Visserligen fick den en jävla massa motorstopp, men efter som det är fel på den bilen kan jag inte säga om motorstoppen berodde på styrboxens adaptioner eller det fysiska felet på den.

Hur som, om jag vore du skulle jag ut och köra lite och se om det blir bättre. Blir det inte nå bättre efter någon mil så kan man börja misstänka att något annat bråkar.
#793442
om ja inte minns fel så ska de detta funka även på volvo e så på många andra märken
ta av minuspolen vrid startnyckeln till läge två (tändning) lägg på minuspolen o skruva fast vrid till nollläge o prova sen starta bilen som vanligt då ska elektroniken göra ett systemtest o ställa in sig i normalläge
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]