Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#788751
Min T5 -97 (gamla motorn, som enligt uppgift ska vara något mer törstig), ligger på runt 0.8 landsväg.
Med den körning jag gör per månad snittar den ungefär 0.95. Stadskörning 1.0-1.1 beroende på trafik :P
Dessa siffror är väl mer eller mindre "eco driving". Trampar man på lite så sörplar den i sig rätt duktigt (högsta färddatorn har rapporterat var 3.4l :lol: inte illa ur en 2.0a haha )
#788977
Min V70 2.5T -99 Drar blandat 10,4, kör jag riktigt långt så kan jag få ner den till 9,8 eller nåt i den stilen, statskörning är nog mer har inte riktigt koll där, har automatare så det gör väl ca +0,5dl/mil skulle jag tro, eller vad jag har läst mig till. :mrgreen:
#789037
2,5t-99 ej orginal(steg 3 tmc) drar ca 0,8 landsväg. Kan komma ner mot 0,7 om man kör riktigt lugnt. Stadskörning skulle jag gissa den drar minst litern milen. Jag har ingen eco körning direkt 8)
Kollar aldrig vad den drar bara tankar och ser glad ut. Har betydligt roligare och kör säkrare än bilen som drar 2 dl mindre så för mig är komforten/ effekten mera värd än ekonomin vol:-)

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]