Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av order
#787424
Har fått en hel del felkoder på mitt Abs system på min volvo 850 95 t5r. Här är följande koder jag har läst ut
3:1:3
3:2:3
2:1:2
2:1:3
2:1:4
4:2:4
1:4:1
1:4:2
1:3:5
Samtliga felkoder finns kvar efter jag har nollställt felsökningen, har mätt upp Abs givarna bak dom är hela bytte ut dom fram fast alla felkoder är kvar, kan det vara så att styrenheten behöver lödas om? Kanske därför den skickar ut alla dessa felkoder är tacksam för svar. /Alex
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#787431
Om givarna visar rätt värde både motstånd och växelspänning, så är nästa steg att mäta upp kablaget. Är kablaget också helt lutar det väl åt att styrenheten behöver lödas om.

Vilket/vilka uttag läste du ur felkoderna ur?
av order
#787436
Jag läste ur dem ur sockeln A3, finns det än ens möjlighet att samtliga Abs givare blir dåliga samtidigt?
Användarvisningsbild
av Danne855
#787450
Det är väll extremt liten chans att det skulle hända men en dålig styrbox brukar inte heller ge det symptomet.

Sen har jag för mig att den tar hastighets signalen från höger givare så är de paj så borde inte hastighetsmätaren fungera som den ska heller.

Men som mLucif3r skrev så mät i kontakten som sitter i styrboxen, får du rätt värden där så är det nog boxen får du inte det så är det givarfel eller kabelfel.

Då får du mäta direkt på givarna för att se om det är givarna eller kablarna som är trasiga.
av order
#787451
Hastighetsmätaren funkar som sena ska, jag får ut å mäta upp kablarna. Tack för snabba svar
Användarvisningsbild
av taxi
#787679
Tror inte jag heller. Kanske kablage eller tändningskontakten?
Men kommer alla dessa koder tillbaka efter radering?

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]

Hamnat i världens undergång. Ullared en[…]

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]