Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danne855
#780388
Köpte en 850 Turbo 96:a för nån vecka sedan och tänkte jag skulle gå över den så att allt är okej på den och igår var det oljefällan och vevhusventilationens tur.
Efter att ha plockat ner allt, konstaterat att oljefällan med slangar var kliniskt rent (suck) så monterade jag ihop allt igen, allt gick som det skulle till jag startade upp bilen och jag hade missat en kontakt till en spridare så den gick som skit och fick en lysande motorelektronik lampa.
Inga egentliga konstigheter där men efter att ha tryckt på kontakten ordentligt och bilen går som den ska så slocknar inte motorelektronik lampan.

Har testat att lagt av plus polen ett bra tag men det funkade inte så då är frågan, går den inte att nolla på det sättet eller har jag missat någe mer?
Användarvisningsbild
av Danne855
#780459
Ja nått skumt är det för nu har jag rivit isär allt och kollat och allt sitter som det ska vad jag kan se och bilen går perfekt.

Men på min 96:a med 2,5 liters 10 ventils motorn där har jag för mig att jag kunde nolla genom att lyfta polerna men det är väll ett annats styrsystem i dom så det kanske funkar där.

Hittar ingen som har tid att kolla koderna åt mig heller fören på torsdag :/
Användarvisningsbild
av Danne855
#780519
Pulade ordning en hemmapulad felkodsläsare enligt instruktioner som jag hittade här och nollade koden den vägen, nu är den puts väck :D
Fick ju givetvis felkoden för ingen signal till spridaren på cylinder 4 :roll:

Så tydligen kan man inte nolla koderna genom att lyfta polerna som jag trodde först.

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]