Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gonzo
#780346
Fick in en awd med skuren turbo för några dagar sedan på verkstan som vi bytte. Allt gick jätte bra och vi fick tag på en beg turbo och bilen gick hur fint som helst. Hon som ägde bilen hade kört med skuren turbo i typ ett år fast den var slö som fan. Idag kom hon till baka och tyckte att det osade om motorn och vi såg då att ett rör till vevhusventen hade gått sönder så vi fixade detta också. Röken hon kände luktade avgaser och inte bränd olja iaf. Nu ringer hon och säger att bilen blåryker. Nu till frågan. Kan det ha samlats olja i intercoolern när turbon var skuren och som börjar jävlas eller kan det vara turbon som vi köpte beg som är slut.
Vad kan röken komma från?? Den rök inget när röret till ventilationen var trasig ska tilläggas.
Användarvisningsbild
av Nexus
#780354
Hur kan hon klaga på blårök när hon kört 1 år med trasig turbo undrar ju jag......
Har ni kontrollerat så det inte är täppt i vevhusventilationen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#780362
Visst samlas det olja i intercoolern och dess slangar med tiden, men normalt sett är det så lite att det är inget som märks. Om man kört runt med skuren turbo i ett år så kan ju istortsett vad som helst ha hänt, beroende på vilket sätt den var sönder på.

Hursom, om det är olja i intercoolern bör det synas rätt tydligt i tryckrören, om det ska kunna orsaka blårök...

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]