Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoboy88
#779984
Nu är de så att jag har lyckats komma över en 855 awd 2,5t men den läcker soppa vid tanken då rören har rostat sönder, nu är ju fråganom man ska byta rören måste ju tanken ner men min fundering är om man måste rycka ner bakvagnen också för har prövat att dra plastslangar istället men de sprutar hej vilt ändå och har inte koll på vilken ledning som går vart. Så är de nån som vet om man måste rycka ner hela bakvagnen och är de nån som har en reservdelsbild så man ser vilken ledning går vart
av AnkaN7893
#780065
Ta reda på vilken slang det är som läcker så kan du ju alltid endast dra den. Min retur läckte så drog en ny direkt till andra tanken istället för att upp och krångla över tanken :)
av Henke3
#780506
släpper man tankbanden fram så komemr man åt ganska bra uppe på pumpen på högersidan och ejektorpumpen på vänster sidan.
Fortfarande måste du dock ha koll på vilket rör som går vart.
Returröret från ventilen vid styrväxel går upp på tanken vid högersidan men går sen över tanken till vänstersidan för att driva ejektorpumpen, det är alltså returbränslet som suger med sig bränslet från vänstra tanksidan till högra.
Dt röret kan ersättas med plaströr 8mm eller en slang och dras i framkant tank från h till v sida om man är noga med att klamma.
e de tryckröret från pumpen på h sida som läcker så går den via filtret innan den vänder framåt men det ser du ganska bra om du släpper tankbandet och lossar luckorna i bagaget.

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]