Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av returnus
#779742
Jag har fått ett märkligt oljud, mest i högersväng men även lite vid körn rakt fram, vid vänstersväng är det tyst.
Det låter nästan precis som när man kör över den räfflade mittlinjen fast evt lite snabbare (följer bilens hastighet)

Kan det vara hjullager som låter på detta viset? har inte hör det tidigare vid hjullagerfel.

Jag tror det kommer från vänster sida, osäker på om det är fram eller bak..
av returnus
#779745
Drivknut brukar väl inte låta sådär, mer som ett smattrande ljud vid fullt eller nästan fullt rattutslag?
Användarvisningsbild
av Nexus
#779765
vad gäller det för bil? Har du kollat så det inte är något så enkelt som en trasig bromssköld som ligger emot?
av returnus
#779952
Har kollat lite mer i dag, men hittar inget fel.
Går inte att snurra runt ett hjul eftersom det är en awd men har känt på hjulet med fattning 12 och 6 utan att känna något glapp. Har även kollat bromssköldarna.

Men har för mig att hjullager brukar låta på motsatt sida som man svänger? (låter när man svänger höger, så är det vänster)
Isåfall stå stämmer det ju, men tycker det låter annorlunda mot andra trasiga hjullager jag har lyssnat på.
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]