- tor 15 aug 2013, 19:56
#779116
Köpte en V70 -97. Läckande värmeelement - fet dimma på rutorna (om man kör AC:n) och våta mattor, "dricker kylarvätska". Har pratat med två verkstäder varav en Bilia och de säger samma sak - elementet, "en halvdagsarbete + material". Ca 6- 7000 + material (Bilia), alt 5-6000 + material (mindre verkstad).
Fråga: 1 Bilen har jag köpt för 13000 (bra skick i allt övrigt, 18 000 mil, ingen rost etc). Är det värt att lägga ned 8000:- på den?
2 Det känns som om allt i bilen är vått och klistrigt av gammal glykol. Hur tvättar man inredningsmattan - eller ska man byta ut den, slänga den och lägga in trasmattor etc? Vill ha en fräsch bil som inte stinker.
3 Är det nån idé att leta efter en liten verkstad (utanför stockholm?) och köpa nytt element själv, kanske beg? Är det värt det i förhållande till garanti, resande, etc? Eller acceptera Bilias högre pris "men man vet vad man får"?
Jag kan inte meka själv. Tacksam för vägledning!
Fråga: 1 Bilen har jag köpt för 13000 (bra skick i allt övrigt, 18 000 mil, ingen rost etc). Är det värt att lägga ned 8000:- på den?
2 Det känns som om allt i bilen är vått och klistrigt av gammal glykol. Hur tvättar man inredningsmattan - eller ska man byta ut den, slänga den och lägga in trasmattor etc? Vill ha en fräsch bil som inte stinker.
3 Är det nån idé att leta efter en liten verkstad (utanför stockholm?) och köpa nytt element själv, kanske beg? Är det värt det i förhållande till garanti, resande, etc? Eller acceptera Bilias högre pris "men man vet vad man får"?
Jag kan inte meka själv. Tacksam för vägledning!