Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av capman
#777866
Hejsan, jag har märkt att min högra bakhjul börjat glappa lite när man ruckar på hjulet, är det hjullagret som då ska bytas eller något annat? Tittade runt lite och såg inte direkt att någon bussning eller så var sliten.

Ifall det är hjullagret, är det något man kan göra själv eller måste det pressas fast?

Det är en -98 V70 AWD.
av roh66
#777929
Hej capman!

Det kan vara bussningar som är slut. Inte alltid lika lätt å se med blotta ögat om en bussning är slut.Låt nån som har koll titta på bakvagnen.

Mvh.R.
av capman
#777933
Ah okej, tack för svaret, måste nog lämna in den till min lokala lilla volvoskruvare. Jag är lite misstänksam på att det kan vara orsaken till att de vibrerar i bilen i högre hastigheter också. Hjulen är balanserade innan ja bytte för sommaren just för att de var vibrationer förra året så det är inte hjulen iaf.
av capman
#779231
Nu har jag lämnat in den och dom har tittat på den, det visade sig vara hjullagret, men även hjulen, däcken var av en billigare variant så dom vobblade lite när dom körde det på balanseringsmaskinen. Så byte av hjullager blir de o däck till nästa sommar...

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]