Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#781312
Defekt box? Inte alls ovanligt, brukar ge felkod på vänster och/eller höger bakgivare.
Lättast är väll att kolla felkoden, säger den typ vänster bak ur funktion eller något sådant och sedan Ohm mäter givaren, runt 1000 Ohm samt snurrar hjulet och kollar vad den får för värde i växelström, ca 0.2 - 0.4 Volt får jag fram beroende hur snabbt jag snurrar hjulet.

Om du får rätt värden fast den säger att givaren är kass så är det nog boxen som behöver en omlödning.

Som det låter också när du beskriver problemet i ditt första inlägg så kan någon ha kopplat ihop bakgivarna så den bara tar signal från ena sidan, det är ett sätt att fullaga om en bakgivare är trasig.
#781713
Danne jag kan inte se några dåliga lödningar i boxen iaf. Jag har ohm mätit alla stiften i kontakten fram till ABS-styrdonet och de ger runt 1030 ohm har jag för mig. Jag roterade hjulen och minns att alla skiftade värden, men jag kommer inte ihåg vilka värden jag fick tyvärr. Båda hjullager bak ska dock vara bytta för mindre än runt 3000 mil iaf.

Jag är rätt säker på att den tar signal från båda hjulen iaf!
Storlek på Skivor/bromsar?

Hej, Tänkte beställa bromsar fram till[…]

Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]