- fre 23 aug 2013, 15:28
#781312
Defekt box? Inte alls ovanligt, brukar ge felkod på vänster och/eller höger bakgivare.
Lättast är väll att kolla felkoden, säger den typ vänster bak ur funktion eller något sådant och sedan Ohm mäter givaren, runt 1000 Ohm samt snurrar hjulet och kollar vad den får för värde i växelström, ca 0.2 - 0.4 Volt får jag fram beroende hur snabbt jag snurrar hjulet.
Om du får rätt värden fast den säger att givaren är kass så är det nog boxen som behöver en omlödning.
Som det låter också när du beskriver problemet i ditt första inlägg så kan någon ha kopplat ihop bakgivarna så den bara tar signal från ena sidan, det är ett sätt att fullaga om en bakgivare är trasig.
Lättast är väll att kolla felkoden, säger den typ vänster bak ur funktion eller något sådant och sedan Ohm mäter givaren, runt 1000 Ohm samt snurrar hjulet och kollar vad den får för värde i växelström, ca 0.2 - 0.4 Volt får jag fram beroende hur snabbt jag snurrar hjulet.
Om du får rätt värden fast den säger att givaren är kass så är det nog boxen som behöver en omlödning.
Som det låter också när du beskriver problemet i ditt första inlägg så kan någon ha kopplat ihop bakgivarna så den bara tar signal från ena sidan, det är ett sätt att fullaga om en bakgivare är trasig.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar...