- sön 04 aug 2013, 21:32
#776093
Hej!
Efter att CEM-boxen gett sig på S60n har jag nu plockat fram den gamle 850n efter ett års vila! Har tyvärr problem med ABSen, lampan lyser. Testade idag att mäta upp givarna mellan stiften enligt denna: http://i32.photobucket.com/albums/d17/J ... _4468a.jpg (dock är höger och vänster bak förväxlade märkte jag).
Hur som helst, resultatet var ca 1,01 ohm (kanske är decimaltecknet felplacerat?..) när hjulet står stilla, och pendlade helt fritt mellan kanske 50 - 150 när man roterar hjulet på alla fyra hjulen. Något som jag tyckte var konstigt var att när man mätte på stiften för det hjulet som stod still, och samtidigt snurrade hjulet på andra sidan, blev det en ändring på ca 0,01-0,02 ohm! Det är väl ändå separata kablar?!
Men kan man anta att givare och kransar är hela när man gjort på detta vis och alla tycks bete sig på samma sätt? Är nästa steg att ta ur styrenheten och byta / försöka löda om den?
Efter att CEM-boxen gett sig på S60n har jag nu plockat fram den gamle 850n efter ett års vila! Har tyvärr problem med ABSen, lampan lyser. Testade idag att mäta upp givarna mellan stiften enligt denna: http://i32.photobucket.com/albums/d17/J ... _4468a.jpg (dock är höger och vänster bak förväxlade märkte jag).
Hur som helst, resultatet var ca 1,01 ohm (kanske är decimaltecknet felplacerat?..) när hjulet står stilla, och pendlade helt fritt mellan kanske 50 - 150 när man roterar hjulet på alla fyra hjulen. Något som jag tyckte var konstigt var att när man mätte på stiften för det hjulet som stod still, och samtidigt snurrade hjulet på andra sidan, blev det en ändring på ca 0,01-0,02 ohm! Det är väl ändå separata kablar?!
Men kan man anta att givare och kransar är hela när man gjort på detta vis och alla tycks bete sig på samma sätt? Är nästa steg att ta ur styrenheten och byta / försöka löda om den?
Senast redigerad av 2 JagRullarInteJustNu, redigerad totalt 0 gång.