Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#775960
Hejsan forumvänner!
Bor i luleå ,men är på semester i sthlm (sollentuna) med husvagn. På vägen ner pajade, troligtvis, bakre och övre motorfästena. Köpte nytt övre fäste men det går inte att få dit då motorn lutar bakåt. Är det någon som har garage och motorlyft eller "känner någon verkstad" som skulle kunna hjälpa mej byta eller göra hela jobbet nu i början av nästa vecka? (5/8 och framåt) Kanske lika byta alla 3 undre fästena men jag byter bara de som behövs för att kunna ta mej hem igen och fixar de andra hemma. Köper ut fästena där jag hittar dem så är det "bara" jobbet kvar.
#776021
Jo men det är det som är problemet. Jag måste upp på en lyft, för man måste väl byta underifrån? och när jag är på lyften så blir det ju problem med att stötta motorn (som måste lyftas några cm då den tiltat bakåt ett par cm. Är ju som sagt på semester så det enda jag har tillgång på är verktyg till att skruva med. Man ser ju inte fästet uppifrån då det sitter en svart plastkåpa ovanpå men jag förmodar den har pajat och då måste bytas från undersidan.
#776141
skicka ett pm med ditt nummer ska ja se om ja kan komma loss från frugan imorrn :mrgreen: de där borde gå lösa utomhus med ett par pallbockar o domkraft o lite verktyg :wink:
#786957
Ja så bytte man fel grejor ivf. Oljudet fortsatte trots byte av fäste. Åkte förbi Volvo här i luleå nu när vi kom hem, och fick domen. Frihjul på generatorn troligtvis paj. Hade loss remmen och höll fast rotorn på generatorn och mycket riktigt, den låser åt båda hållen så blir ett byte av den. Men när jag skulle ha på remmen igen, ensam, så blev det...svårt. Att ha en hand på en kort nyckeln till sträckaren och kränga på remmen med den andra är ingen lek (sträckaren är bytt så har en med torx). Någon som vet om den går att låsa fast som de gamla gjorde och var isf hur?

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]