xdigger skrev:Japp, okej kompression, testade för ett par månader sedan när problemen började. Onekligen verkar det vara oljeringen.. Tror ni man kan fylla cylindern med WD-40, diesel eller nåt annat för att få ringen att släppa, vore ju värt att prova i alla fall.
Klart man kan fylla den med sånt. Men det löser inte dina problem. Det är många som blivit hjälpta av olika vätskor enligt utsago.
Jag har egentligen bara två problem med dessa vittnesmål.
1 oljeskrapringen är felkonstruerad så avrinningen gått för långsamt och för hett. Oljan skrapas inte upp av densamma längre då den är igenkoksad utan avrinning vanligen. Den är dessutom helt utan spänst vanligen.
2 ingen av dom bra vätskorna enligt alla vittnesmål löser upp koks ens i ett glas. Än mindre i ring och i ringlandet på en kolv på plats i motorn. Jag brukar få ta bort kokset med svag syra.
Har man en gång dels öppnat och sett hur oljeskrapringar brukar må och dels känt bristen på spänst i dom. Uppepå det sett hur nya ringar är konstruerade jämfört med dom gamla. Ja då slutar man tro på mirakelmedel och gör det som det löst problemet dom senaste 100åren.