- tis 30 jul 2013, 23:31
#774658
Hello Sweeden.
Jeg håper dere forstår norsk, men skriver en engelsk versjon under.
Jeg har en V70 T5 (97 MOD) som er bygd om fra 2.0 T5 (B5204T3) til 2.3 T5 (B5234T3).
Forige eier har ikke byttet elektronikk, så det er kun 2.3 topp og blokk med 2.0 elektronikk (hjerne, map-sensor, luftmassemåler, lambda osv).
Problemet jeg har nå er at lambdalampa lyser og jeg har fått feil på atmosfæretrykksensor og luftmassemåler.
Jeg tenker dette kan løses ved å bytte atmosfæretrykksensor, og luftmassemåler til 2.3T5, og samtidig bytte hjerne til 2.3T5.
Spørsmålet er altså om hjernen passer rett på ledningsnettet, og om polariterer er like? Vil den fungere optimalt om jeg bare bytter hjerne, luftmassemåler, lambda og atmosfæretrykksensor?
Og et spørsmål til. Når motoren er kald så går den bra, men så fort den går på første strek på måleren begynner den å pulsere litt på eksosen, og eksosen blir veldig varm og fuktig. Hva kan det komme av?
English:
I have a V70 T5 (97 MOD) that is converted from 2.0 T5 (B5204T3) to 2.3 T5 (B5234T3).
Prev owner has not changed the electronics, so it is only 2.3 top and block with 2.0-electronics (brain, map sensor, air mass sensor, lambda etc).
The problem I have now is that lambdaliht lights and I have a fault code on atmospheric pressure sensor and air mass sensor.
I think this can be solved by changing the atmospheric pressure sensor and air mass sensor to 2.3T5, and changing brain to 2.3T5.
The question is whether the brain fit right on the wiring harness and the polarity are equal? Will it work properly if I just replace the brain, air mass sensor, lambda and atmospheric pressure sensor?
And one more question. When the engine is cold it goes well, but as soon as it goes on the first line on the meter it begins to pulsate slightly on the exhaust, and the exhaust gets very hot and humid. What can it come from?
Tack för alla svar svenskarna!
Jeg håper dere forstår norsk, men skriver en engelsk versjon under.
Jeg har en V70 T5 (97 MOD) som er bygd om fra 2.0 T5 (B5204T3) til 2.3 T5 (B5234T3).
Forige eier har ikke byttet elektronikk, så det er kun 2.3 topp og blokk med 2.0 elektronikk (hjerne, map-sensor, luftmassemåler, lambda osv).
Problemet jeg har nå er at lambdalampa lyser og jeg har fått feil på atmosfæretrykksensor og luftmassemåler.
Jeg tenker dette kan løses ved å bytte atmosfæretrykksensor, og luftmassemåler til 2.3T5, og samtidig bytte hjerne til 2.3T5.
Spørsmålet er altså om hjernen passer rett på ledningsnettet, og om polariterer er like? Vil den fungere optimalt om jeg bare bytter hjerne, luftmassemåler, lambda og atmosfæretrykksensor?
Og et spørsmål til. Når motoren er kald så går den bra, men så fort den går på første strek på måleren begynner den å pulsere litt på eksosen, og eksosen blir veldig varm og fuktig. Hva kan det komme av?
English:
I have a V70 T5 (97 MOD) that is converted from 2.0 T5 (B5204T3) to 2.3 T5 (B5234T3).
Prev owner has not changed the electronics, so it is only 2.3 top and block with 2.0-electronics (brain, map sensor, air mass sensor, lambda etc).
The problem I have now is that lambdaliht lights and I have a fault code on atmospheric pressure sensor and air mass sensor.
I think this can be solved by changing the atmospheric pressure sensor and air mass sensor to 2.3T5, and changing brain to 2.3T5.
The question is whether the brain fit right on the wiring harness and the polarity are equal? Will it work properly if I just replace the brain, air mass sensor, lambda and atmospheric pressure sensor?
And one more question. When the engine is cold it goes well, but as soon as it goes on the first line on the meter it begins to pulsate slightly on the exhaust, and the exhaust gets very hot and humid. What can it come from?
Tack för alla svar svenskarna!