- tor 25 jul 2013, 22:35
#773115
Ny här.
Håller på med ett mitt motor projekt. Har en xc70-98 som jag har stulit hela subframen med motor/låda ifrån. Det som slog mig; vad skiljer en vanlig fwd från en awd som gör att xc:n är högre? Andra länkarmar och fjäderben? Subframen är vad jag förstod samma förutom någon fästpunkt till lådan. Vill åka lågt!
Nästa fundering gäller lådan. Finns det nått kitt som tätar om man tar bort fördelningslådan mot växellådan? Eller åker man på att byta till en m56:a och isåfall även häger drivaxel? Finns det nån låda från exempelvis R modellen som har diff? För övrigt får den inte bygga mer i sidled gärna mindre.
Tacksam på svar.
Håller på med ett mitt motor projekt. Har en xc70-98 som jag har stulit hela subframen med motor/låda ifrån. Det som slog mig; vad skiljer en vanlig fwd från en awd som gör att xc:n är högre? Andra länkarmar och fjäderben? Subframen är vad jag förstod samma förutom någon fästpunkt till lådan. Vill åka lågt!
Nästa fundering gäller lådan. Finns det nått kitt som tätar om man tar bort fördelningslådan mot växellådan? Eller åker man på att byta till en m56:a och isåfall även häger drivaxel? Finns det nån låda från exempelvis R modellen som har diff? För övrigt får den inte bygga mer i sidled gärna mindre.
Tacksam på svar.