Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MegaJos
#772811
Jag har länge haft problem med min V70. Den har hoppat och ryckt men har inte gett varken felkod eller lambdalampa. I förra veckan fick jag först P0171 (system too lean bank 1) och bilen gick kass. Så tog jag bort koden och bilen gick bra en vända. Sen började den igen och gav P0102 (Mass or volume air flow A circuit low) och lambda. Då testade jag att koppla ur LMM och bilen gick bra, satte tillbaks den och bilen dog. Då testade jag att knacka lite lätt på LMM och bilen gick felfritt den dagen. Idag gick den kass igen och lambdan tändes. Har inte orkat kolla koder, gör det imorrn.

Visst vore det rimligt att LMM har givit upp? Eller kan det räcka med att göra rent LMM? Gjorde rent för ett par månader sedan men sprutade bara på CRC MAF Cleaner och lät torka. Vid förra veckans kaos så hade jag blåst rent luftburken och filtret, ska byta detta snarast. Jag har också sett över en del vacuumslangar och bytt de som sett risiga ut. Hittar inget vacuumläckage på slangar eller packningar.

Visst ska man ha original i bilen för att den ska funka bäst (i det här fallet Bosch) men i dagsläget finns det inte ekonomi för en sådan LMM. Vilka erfarenheter har ni av budget-varianter? Vilka är bra, vilka är dåliga? Scantech ska man tydligen undvika. Ge gärna tips på vart man köper dessa också.

Tacksam för bra och snabba svar!
Användarvisningsbild
av darkien
#772878
ingen ide o köpa kinakopior alla billiga lmm e samma skit laborerat i polarens turbo med kinaskit o tre av tre billiga haverera innom några veckor sen blev de en bosch o nu har den gått felfritt ett år så bit i sura äpplet o köp bosch på en ggn allt annat e pengar i sjön i detta fall iaf enligt egen erfarenhet
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]