- ons 24 jul 2013, 15:53
#772748
Hej
Dum som jag börjar inse att jag va, så har jag gått och köpt mig en hyfsat fin Volvo S70 -00 som inte startar.
Äsch, tänkte jag, det lär väl gå att fixa. Men pyttsan.
Den nöter på startmotorn utan minsta tendens till att vilja hoppa igång. Med startgas tänder den till lite men går aldrig igång. Tidigare ägaren sa att det va startspärren som är trasig men efter lite forskande på forumet står det ju rätt klart att då borde den gå igång och sedan dö... eller?
Nu har vi bytt bränslepump, bränslefilter, relä till bränslepump, kamaxelgivare, vevaxelgivare och antennring. Iofs delar från skroten men ingen skillnad.
Bogserade ner den till Mekonomen i måndags för att läsa av felkoder och idag ringde dom och berättade att det inte gick att läsa av. Bilen får ingen kontakt med deras maskiner, dom hade två stycken olika och det gick inte med någon av dom. Killen på Mekonomen spånade om något kabelbrott till felsökningskontakten och sa att nästa steg är att göra en felsökning med ett fast pris på 2000kr.
Antar att jag åker på att göra det, men det är ju bara för att felsöka varför felsökningen inte funkar. Sen återstår det ju lik förbaskat att få bilen att gå, eller kan dessa två höra ihop?
Är det någon som har nån idé om vad tusan det kan vara för fel? Både på bilen och på felsökningskontakten...?
Jag är en fattig man, speciellt nu i semestertider, ack ack ack.
Lovade att höra av mig till Mekonomen i morgon om hur jag ville göra, så jag skulle verkligen uppskatta så mycket respons redan ikväll som möjligt.
Mvh Fredric
Dum som jag börjar inse att jag va, så har jag gått och köpt mig en hyfsat fin Volvo S70 -00 som inte startar.
Äsch, tänkte jag, det lär väl gå att fixa. Men pyttsan.
Den nöter på startmotorn utan minsta tendens till att vilja hoppa igång. Med startgas tänder den till lite men går aldrig igång. Tidigare ägaren sa att det va startspärren som är trasig men efter lite forskande på forumet står det ju rätt klart att då borde den gå igång och sedan dö... eller?
Nu har vi bytt bränslepump, bränslefilter, relä till bränslepump, kamaxelgivare, vevaxelgivare och antennring. Iofs delar från skroten men ingen skillnad.
Bogserade ner den till Mekonomen i måndags för att läsa av felkoder och idag ringde dom och berättade att det inte gick att läsa av. Bilen får ingen kontakt med deras maskiner, dom hade två stycken olika och det gick inte med någon av dom. Killen på Mekonomen spånade om något kabelbrott till felsökningskontakten och sa att nästa steg är att göra en felsökning med ett fast pris på 2000kr.
Antar att jag åker på att göra det, men det är ju bara för att felsöka varför felsökningen inte funkar. Sen återstår det ju lik förbaskat att få bilen att gå, eller kan dessa två höra ihop?
Är det någon som har nån idé om vad tusan det kan vara för fel? Både på bilen och på felsökningskontakten...?
Jag är en fattig man, speciellt nu i semestertider, ack ack ack.
Lovade att höra av mig till Mekonomen i morgon om hur jag ville göra, så jag skulle verkligen uppskatta så mycket respons redan ikväll som möjligt.
Mvh Fredric