- tis 23 jul 2013, 15:32
#772456
Tjenare !
Jag är ägare till en 855á av 97 års modell och givetvis så är det så att ac´n pajjar mitt i sommaren :( Enligt OBD verktyget finns inga felkoder (1-1-1 är enda som kommer upp)
Det finns gas i systemet för den är nypåfylld för inte många veckor sen, men nu har den slutat fungera och jag misstänker att det är högtrycksbrytaren.
Har med ljus ock lykta letat efter info om tryckvakterna som sitter i AC systemet, enda jag har hittat är et kretsschema över ac systemet men där står inget matnyttigt.
Här kommer en hel hög mä frågor angående tryckbrytarna :???:
Går det att kolla om den är defekt?
Hur gör man, kan man sätta tryck på den och i så fall hur högt tryck ? öppnar den då kontaktorn ? eller ska det vara ett visst ohm tal när man mäter ?
Går det att kortsluta kontakten med en kabel för att simulera tryckbrytaren eller måste man ha ett motstånd när man kortsluter ?
många frågor från en varm förare :D
Mvh
Niklas
Jag är ägare till en 855á av 97 års modell och givetvis så är det så att ac´n pajjar mitt i sommaren :( Enligt OBD verktyget finns inga felkoder (1-1-1 är enda som kommer upp)
Det finns gas i systemet för den är nypåfylld för inte många veckor sen, men nu har den slutat fungera och jag misstänker att det är högtrycksbrytaren.
Har med ljus ock lykta letat efter info om tryckvakterna som sitter i AC systemet, enda jag har hittat är et kretsschema över ac systemet men där står inget matnyttigt.
Här kommer en hel hög mä frågor angående tryckbrytarna :???:
Går det att kolla om den är defekt?
Hur gör man, kan man sätta tryck på den och i så fall hur högt tryck ? öppnar den då kontaktorn ? eller ska det vara ett visst ohm tal när man mäter ?
Går det att kortsluta kontakten med en kabel för att simulera tryckbrytaren eller måste man ha ett motstånd när man kortsluter ?
många frågor från en varm förare :D
Mvh
Niklas
Med bättre bromsar kan man ha mer effekt :)