Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#771484
Om ditt fjärrlås kan hantera manögering med jord så kopplar du in kabel för låsning på den kabel som kommer vänster lås nr. 13 och kabel för upplåsning på nr. 11. kontrollera i schemat vilken färg resp.kabel har och sök den vid A-stolpen = börrposten för vänster dörr. För när du använder nyckelen så jordas 11 resp. 13. Upplåsning av endast bakluckan fodrar liet mer kabel och några dioder. Mvh Kurtoua
#771693
Hej i ditt första inlägg i DETTA ämne så har du ett schema med en detaljförstorning på 3/74 där ser du anslutning 11 och 13 detta schema är för c-låsning av din bil. Det schema som du fick av Henrik3 innehåller schema för larmet och där saknas anslutningarna för låset allt är inte ritat på ett och samma schema. Mvh Kurtoua
#771849
Kurtoua skrev:Hej i ditt första inlägg i DETTA ämne så har du ett schema med en detaljförstorning på 3/74 där ser du anslutning 11 och 13 detta schema är för c-låsning av din bil. Det schema som du fick av Henrik3 innehåller schema för larmet och där saknas anslutningarna för låset allt är inte ritat på ett och samma schema. Mvh Kurtoua
Jag litar mer på Henrik3's schema för den är för årsmodell 1992 GLT av Volvo 850. Det schema jag länkande är från Haynes billiga bok.
#771865
Jag har skickat c-lås schemat till dig nu.

Det visar dock felaktigt att c-lås relät 2/7 sitter i 210-211 men det sitter i 205-206.

stift 11 och 13 som nån tidigare sa att du skulle söka efter vid dörren finns ju även i c-låsrelät som du ser i schemat,
vid anslutning 7B och 9A.
#771868
Henke3 skrev:Jag har skickat c-lås schemat till dig nu.

Det visar dock felaktigt att c-lås relät 2/7 sitter i 210-211 men det sitter i 205-206.

stift 11 och 13 som nån tidigare sa att du skulle söka efter vid dörren finns ju även i c-låsrelät som du ser i schemat,
vid anslutning 7B och 9A.
Jag har tagit loss C-låsrelät och larmrelät. Jag har skickat dig ett PM på artnummret.
#772338
Hej! Behöver er hjälp igen. Det är angående om C-låsets modul.

Centrallåset fungerar så att man jordar X kabel och då låser sig hela centralsystemet upp. Jordar man Y kabel så låser sig hela systemet. Och jordar man Z kabel så låser sig endast bagageluckan och jordar man A kabel så låser man upp endast bagageluckan.

Men jag får det inte att fungera.
Jag har lyckats komma in i mitt larmrelä och koppla så att alla blinkers rumt om blinkar i olika intervaller och olika hastigheter beroende på vilken knapp man trycker på dosan men. Så den delen är avklarad. Nu är det bara att försöka få så hela systemet kan bara jorda men jag lyckas inte.

Bild

Om jag kopplar in den röda RED kabeln på plus och jordar den svarta GND eller koppla svarta GND på minuspolen. Sen så tar jag min multimeter och kopplar på den orange kabeln och sen kopplar jag den andra multimeterkabeln på någon jord t.ex en dörr eller en skruv. Då får jag inge volt, inget resistans-pip eller något. Det spelar ingen roll vilken knapp jag trycker på.

Kollar jag spänningen mellan RED/(Black) kabeln och jorden och då får jag ca 12 Volt när jag trycker på Trunk release knappen.

Kollar jag spänningen mellan kablarna som går till "central lock" så får jag ingen spänning eller resistans om jag trycker på "unlock" eller "lock" knappen. Jättekonstigt men jag behöver er hjälp för att kunna ställa in allt så det blir rätt. Den är INTE sönder.

Det jag vill göra är att jag vill BARA ha en resistans så man kan låsa igenom att dra en "genväg till jorden".

Bild

Bild

Länk till produkten.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]