- tis 23 jul 2013, 15:31
#772455
Jag har lyckats att kunna styra alla blinkers. Jag har lyckats att låsa upp bilen med fjärrkontrollen....och jag har även lyckats få larmet att gå igång. :-DD Dock vet jag inte hur jag gjorde. Jag bytte bara ett ett relä som hade BLL. Låste dörrarna och sen skulle man kliva ut och då tjöt hela bilen. Man var inte förberedd kan jag säga.
Men jag väljer att byta tillbaka till relälet som inte har BLL för BLL reläet stämde inte riktigt med elschemat. Relälet ska sitta i 850 1996 10V.
Jag har hittat 4 stycken kablar t.ex A,B och C,D. Dessa kablar har en resistans över sig i ett tidsintervall.
Jag har testat att koppla in och det fungerar bara att låsa upp. Dosan är inget fel på utan jag vet inte vilken kabel jag ska koppla till.
Här är en bild.
Om jag låser hela bilen. Sen jordar jag kabel nr 11 så låser sig hela bilen upp sig. Okej. Den fungerar OK.
Om jag då vill låsa bilen. Vilken kabel ska jag använda mig av då? Jag testar kabel nr 13 och jordar den men det händer absolut inget. Jag förstår inte just denna bild perfekt. Vilken kabel tycker du jag ska använda mig av?
Tack!
Henke3 skrev:Hej hej igen!darkien skrev:en SMART grej e ju att till en början läsa inkopplingsinstruktionerna INNAN man börjar koppla hejvilt men som vanligt så gör du tvärs om ja säger bara LYCKA TILL du lär behöva de om du läser instruktioner hittar du vad som är fel för ja vet precis va du gjort fel men de får du lista ut själv då du endå inte lyssnar på råden du fårE de inte bättre att du skapar dig en egen tråd då där du kan berätta för alla som vill läsa att du kan laga precis vad som helst och att du alltid vet vad som är fel på andras bilar?
Jag har lyckats att kunna styra alla blinkers. Jag har lyckats att låsa upp bilen med fjärrkontrollen....och jag har även lyckats få larmet att gå igång. :-DD Dock vet jag inte hur jag gjorde. Jag bytte bara ett ett relä som hade BLL. Låste dörrarna och sen skulle man kliva ut och då tjöt hela bilen. Man var inte förberedd kan jag säga.
Men jag väljer att byta tillbaka till relälet som inte har BLL för BLL reläet stämde inte riktigt med elschemat. Relälet ska sitta i 850 1996 10V.
Jag har hittat 4 stycken kablar t.ex A,B och C,D. Dessa kablar har en resistans över sig i ett tidsintervall.
Jag har testat att koppla in och det fungerar bara att låsa upp. Dosan är inget fel på utan jag vet inte vilken kabel jag ska koppla till.
Här är en bild.
Om jag låser hela bilen. Sen jordar jag kabel nr 11 så låser sig hela bilen upp sig. Okej. Den fungerar OK.
Om jag då vill låsa bilen. Vilken kabel ska jag använda mig av då? Jag testar kabel nr 13 och jordar den men det händer absolut inget. Jag förstår inte just denna bild perfekt. Vilken kabel tycker du jag ska använda mig av?
Tack!
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.