Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#770631
Hej!
Beställde ett fjärrstyrt C-lås och fick hem värste Rolls-Royce/Mercedes-Benz CLK fjärrstyrda dosan. Dock inte med deras märke på men den såg välgjort ut.

Hur som helst så har jag lust att hoppla in den till mitt centrallås. Jag behöver bara kunna öppna bagageluckan separat(om det är möjligt enligt kopplingschemat, annars låter jag det vara), öppna förardörren(då öppnas de alla andra dörrarna också inkl bagageluckan). När jag öppnar något så ska alla blinkers blinka. Det är förprogrammerat i dosan som jag fick hem.

Har ni något förslag på hur jag kan göra? Jag behöver inte riva upp hela hela elcentralen? Jag tänkte mer om jag kan dra en kabel från dosan till förardörrens c-låsmotor och dra en kabel till bagageluckans C-låsmotor och dra en kabel till varningsblinkersknappen?

Så här ser schemat för min dosa ut.
Bild

Så har ni något förslag? :)
Jag har tyvärr bara Haynes elchema men det är inget att hurra över då det är inte anpassat för 92:as årsmodell.
Om det är någon som är bussig att ladda upp larm- blinkers- och centrallåssystemelschema så vore det en lättnad :)

Edit: Här är mitt schema i alla fall. 3/74 är vänster framlås. Om detta lås låser sig så låser sig allt annat.

Bild

Här är en bättre zoom för vänster framlås. 6:an och 3:an, är det någon speciell magnet som låser och öppnar?
Bild
#770667
Lucif3r skrev:På min V70 tjuvade jag bara in mig på knappen som låser dörrarna innifrån, och sen tjuvade in mig på blinkrelät.
Kommer inte ihåg om det finns en sån knapp på 850 dock... annars är det väl bara att tjuva sig in på clåsmotorn.
Det blir väll enklast så.
850 har en sådan knapp fast jag kallar den mer för knopp :)

Tror du inte man kan göra något med kablaget som går enda till C-låsmotorn?
#770668
fjärrstyrningen ska koppals på signalkablarna lås respektive lås upp signalkablarna är inte speciellt svårt o hitta dom signalkablarna med en multimeter där kablaget från förardörren kommer in i bilen
#770674
darkien skrev:fjärrstyrningen ska koppals på signalkablarna lås respektive lås upp signalkablarna är inte speciellt svårt o hitta dom signalkablarna med en multimeter där kablaget från förardörren kommer in i bilen
Så jag behöver bara leta här:
Bild

Bild

Och leta efter ett sådan kablage där två kablar som går ingenstans. Dessa kablar är lås och öppna?
Bild
#770689
nej du letar rätt på vilken kabel som ger signal när du låser låser upp med hjälp av en multimeter i den stora kontakten sen spårar du kablarna o skarvar in dej på dessa lämpligen inne i bilen inte ute i dörren
#770705
darkien skrev:nej du letar rätt på vilken kabel som ger signal när du låser låser upp med hjälp av en multimeter i den stora kontakten sen spårar du kablarna o skarvar in dej på dessa lämpligen inne i bilen inte ute i dörren
Är det inte så att om jag jordar en av dessa kablarna som sitter vid dörren, så låser/öppnar sig c-låset?
#770774
Här är kopplingsschema för ditt originalmonterade larm samt fjärrstyrda c-lås.
Fundera på om du inte skall försöka laga det du har istället för att koppla in nåt annat.
Du får såklart kolla art nr på ditt larm så att det inte är ett eftermonterat tillbehörslarm.

Bild

Bild
#770813
Alltså... Det är inte svårt att koppla in ett eftermarknads-fjärrlås. Det är 2 kablar man kopplar in som triggar clåset, 2 till blinkers, samt ström och jord.

Sen har ju vissa extra funktioner som t ex öppna bagageluckan, rulla upp rutor osv osv, men det är inget man måste koppla in ...

Det är bara att mäta sig fram, svårare än så är det inte. Klarar man inte av det så... ptja, då är det volvo's orginal grejor som gäller, som är plug'n'play.
#770849
Lucif3r skrev:Alltså... Det är inte svårt att koppla in ett eftermarknads-fjärrlås. Det är 2 kablar man kopplar in som triggar clåset, 2 till blinkers, samt ström och jord.

Sen har ju vissa extra funktioner som t ex öppna bagageluckan, rulla upp rutor osv osv, men det är inget man måste koppla in ...

Det är bara att mäta sig fram, svårare än så är det inte. Klarar man inte av det så... ptja, då är det volvo's orginal grejor som gäller, som är plug'n'play.
Jo men då måste jag hitta vart jag ska plugga in dessa kablar i.
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]