Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
#768195
När jag skulle montera förddatorn så märkte jag att det var kablar som satt fast i de svarta rektangulära skydden.
Är detta fördraget för något? Vad ska det vara här? Dimljus? Öppna bagagelucka? Tracs?

Ni ser väll de vita kontakterna på sidorna av bilden?

Bild
av Volvo742
#768345
Jasså...lyxigt.

Synd att jag inte har taklycka, utan jag har bara AC.
av Volvo742
#772911
Tommty skrev:dem flesta om inte alla 850 har det fördraget
Men är ni verkligen säker på att det är dimljus och taklucka?
Jag har redan en dimljusknapp som sitter på vänster sida av mätarhuset( se bild).

Du tror inte det kan vara detta? "Lock"-knappen?

Bild
Användarvisningsbild
av taxi
#772946
Jag vet att många har hackat på dig här på forumet, och nu gör jag det kanske också: om man har körkort ska man veta vad dimljus är för något, det visar sig nu igen att du fortfarande inte har det helt klart för dig.
Förlåt mig om jag är brysk nu.
Användarvisningsbild
av taxi
#772947
Och förresten så kan du nog relativt lätt eftermontera främre dimljus om du vill. Jag tänker att om det finns kablar i ena änden så borde det finnas i andra också.
av Volvo742
#772950
taxi skrev:Jag vet att många har hackat på dig här på forumet, och nu gör jag det kanske också: om man har körkort ska man veta vad dimljus är för något, det visar sig nu igen att du fortfarande inte har det helt klart för dig.
Förlåt mig om jag är brysk nu.
1. Jag har aldrig kört en bil med dimljus
2. Hur ska jag veta att denna knapp vänster på mätarhuset var bakdimljus och inte ett integrerat dimljus i framlyktan när jag inte visste det?
3. Jag vet vad dimljus är för något.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#773010
Volvo742 skrev:... och inte ett integrerat dimljus i framlyktan när jag inte visste det?

Det borde du veta... Eller har du aldrig kikat på lyktorna eller bytt glödlampa? Lyktan är 2-delad, med 2 glödlampor, en för halvljus och en för helljus.
Hade det funnits dimljus i dom också hade det sett ut som på 940, 3-delad lykta med 3 lampor.
Rätt logiskt va?
Bältesvarnare

Är väl bara att jorda kabeln som g&ari[…]

Startproblem varm motor S70

Jag är ingen expert alls men jag har för[…]

Försvinner "partikelfilter felaktig sig[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]