Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
#767560
Hej!

Volvo 850 GLT 1992 första modellen.

Fungerar mitt C-lås helt?
Om jag sitter på förarsätet och har alla dörrar stängda. Sen låser jag förardörren inifrån och då låser alla andra dörrar sig. Öppnar jag förardörren så öppnas alla dörrar. Däremot om jag låser de övriga dörrarna så blir det en låsning separat. Även om jag öppnar det.

Men jag har hört att 850 har automatisk låsning efter 2 minuter om nyckeln är utdragen ur tändningslåset samt att ingen aktivitet är på t.ex motor eller lysen. Då ska låsen låsa sig efter 2 minuter. Det blir inte så för mig. Jag kanske inte har det? Jag har även hört att Volvo kan programmera in det. Har jag det?

Jag har även hört att 850 har en tendens att låsa upp sig, men det kanske är åtgärdat sen många många år tillbaka då det var ett modernt fabrikfel?
Användarvisningsbild
av js1
#767589
Nej, hur skulle det se ut om du stannar bilen, går ur med nyckeln kvar i bilen om den skulle låsa sig själv efter två minuter?

Såhär funkar det. Om din bil står parkerad och låst och du låser upp den med fjärrkontrollen och INTE öppnar någon dörr inom två minuter så låser den sig själv igen. Öppnar du däremot en dörr inom två minuter förblir bilen olåst tills du själv låser den, oavsett om du stänger dörren igen.
av Volvo742
#767622
Det gäller bara fjärrlåset? Eller gäller det även klassiska C-låset?

Så är mitt C-lås fungerande?
Jag har trots inget lås på förardörren då den är urtagen och kasserad.

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]