Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#767511
Hej!

Bytte idag huvlås till ett komplett mot det där draghandtaget var utbytt mot ett buntband som satt där när jag köpte bilen.
Tji fick jag när jag stängde huven och skulle öppna igen och det går sönder :(

Hur ska man göra för att få upp huven?
Någon som har ngt kalasbra knep?
#767516
Hittade detta på ett forum. "för att öppna huven......plockar du bara bort vänster blinkers, bara dra den rakt ut samt sen häkta av kroken, sen kan du ta bort blinkersen helt. Sen är det bara att trä in en krok (jag byggde ett specialverktyg av ett bromsrör), trä in, dra i spärren."

"Alternativt ta bort spolarvätskebehållaren så kommer du åt huvlåset."

Om det fungerar vet u tusan men annars är det väl bara att ta sönder grillen och köpa en ny på skroten.
#767520
ha sönder grillen e vitslöst iomed volvo har dubbla huvlås om de e huvlåsen som är felet dvs är de huvsäkringen i mitten är de lika vitslöst o slå sönderr nått då den går fiska upp med hjälp av en stadig ståltråd alt böjd antenn
#767524
darkien skrev:ha sönder grillen e vitslöst iomed volvo har dubbla huvlås om de e huvlåsen som är felet dvs är de huvsäkringen i mitten är de lika vitslöst o slå sönderr nått då den går fiska upp med hjälp av en stadig ståltråd alt böjd antenn

Tack för era svar!
Det är huvspärren i mitten, så jag får prova med en antenn :)
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.