Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#766786
Hej! Hur får man upp säkringslådan? Jag har tagit bort alla skruvar och jag kan dra upp den men det känns som något det styper i fast segt så jag vågar inte dra något mera. Säkert kablar.

Bild

Bild
#766847
Har inte själv gjort den operationen,men jag kan tänka mig att reläcentralen som sitter inne i bilen med div kablar spelar
in varför det inte bara är att lyfta upp den.Ta bort kåpan ovanför pedalerna så ser du övriga reläer&kablage som sitter undertill säkringscentralen.
#766858
unlock26 skrev:Har inte själv gjort den operationen,men jag kan tänka mig att reläcentralen som sitter inne i bilen med div kablar spelar
in varför det inte bara är att lyfta upp den.Ta bort kåpan ovanför pedalerna så ser du övriga reläer&kablage som sitter undertill säkringscentralen.
Så då behöver jag inte ta bort denna kåpa om jag ska kolla varför säkring nr 15 alltid går sönder?
Har tagit bort alla lampor i kupén.

Bild
#766861
1 kabelstammen uppe till väster på bilden sitter hållaren fortfarande fast o håller kvar boxen
2 alla kablar o relän undertill håller mot oxå
#766863
darkien skrev:1 kabelstammen uppe till väster på bilden sitter hållaren fortfarande fast o håller kvar boxen
2 alla kablar o relän undertill håller mot oxå
Så jag måste gå under(vid pedalerna) och skruva?
#766869
VADIS:

-Ta bort batteriets minuskabel.
-Ta bort vindrutetorkarna och täckpanelen.
-Ta bort elcentralens lock (4 skruvar).
-Ta bort elcentralens skruvar (4 stycken).
-Öppna kabelrännan.
-Lyft upp elcentralen.
-Sätt ihop i omvänd ordning.
#766901
Jag har tagit lös det du sa, men det är ändå trångt. Är det något mer man ska göra?
Jag kan se de andra reläerna nu :)
Bild
#766911
Det var två stycken spännband som höll ihop massa kablar till två stycken kablage.
Nu ser jag relän. Jag funderar på att lägga på minuspolen igen och testa
ta bort relä 205 206 och sen relä 212 och sen testar jag med 30-skenan (15/2).

Edit: Jag har inte relä 212...mitt är bara ett "M" på.


Bild

Bild
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]