Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
#766436
har en volvo 850 -95 där spindelleden behöver bytas , går byta löst, men såg att en länkarm komplett med spindelled ? Gick o köpa för endast 499 kr. ( lös spindelled 249 kr ) Då har man fräscha bussningar även där isf. Men hört sådär om länkarmarna på biltema, är dom hållbara , nån med erfarenhet?
av *pettson*
#766454
volvov702002 skrev:har en volvo 850 -95 där spindelleden behöver bytas , går byta löst, men såg att en länkarm komplett med spindelled ? Gick o köpa för endast 499 kr. ( lös spindelled 249 kr ) Då har man fräscha bussningar även där isf. Men hört sådär om länkarmarna på biltema, är dom hållbara , nån med erfarenhet?
Byter du sort så ska BÄGGE sidor bytas och fyrhjulsjustering ska utföras.
Biltemas är exakt samma skit/bra delar som alla andras. Monteras dom rätt håller dom precis lika väl.
Personligen hade jag köpt en bussningssats på skruvat med hårdare bussningar. Bytt i aluarmarna. Bytt spindelleder och styrleder.
Gjort en 4hjulsjustering och kört en förbannat mycket roligare bil.
av roh66
#766460
Hej volvov702002!

Du jag provade en länkarm från biltema till min V70 -98.
Den höll i 6mnd.Spindelleden glapp.
Jag tyckte den var så mycket billigare,kunde inte låta bli prova.
Men jag sparade kvittot,fick tillbaka pengarna utan problem.
Det finns många tillverkare av dessa länkarmar mycket skit helt enkelt,jag kan bara rekomendera volvo's.
Säkert någon bra tillverkare oxå,nån som vet mer?

Mvh.R.
Senast redigerad av 1 roh66, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av js1
#766547
Jag har exakt samma erfarenhet som roh66. Byte båda sidor ifjor till Biltema, fick sen nedslag hos bilprovningen för glapp i båda spindellederna som hade hunnit rulla hela 600mil.
Fick pengarna tillbaks inkl ersättning för hjulinställning. Nu sitter det annat fabrikat (blå kartong). Ska bli spännande vid nästa besiktning.
Killen på Biltema ville påstå att Biltemas länkarmar kom från samma tillverkare som dom du köper hos Volvo. Jag tvivlar för det är annorlunda finish på dom men som sagt,
slutlig dom faller efter nästa besiktning.
av Volvo742
#766563
På 850 -92 och -93 så finns det ingen direkt "spindelled". Det är en kulled.
Jag bytte båda mina (inkl styrled på båda sidorna) för under 400 kr på skruvat.se

Sjukt billiga delar till -92:an modell av 850 :o
av roh66
#766568
Hej js 1!
Till mig sa dem att ingen hade reklamerat på deras länkarmar. :lol:
Jag tycker att det är en j...a djungel med alla piratdelar. Inte för att jag promt måste ha original delar.
Tex. på skruvat.se som har mycket,men det framgår inte vem som har tillverkat grejerna.
Hur veta vilka som är bra?
En lista på delar och tillverkare som är bra vore interessant.

Mvh.R.
Användarvisningsbild
av js1
#766569
Det sa dom till mig också :D
Användarvisningsbild
av js1
#766570
Det sa dom till mig också :D

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]