Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#764174
Tja, Tid för besiktning i veckan på bilen och efter det ska den få en liten makeover. En sak som ska göras är att bygga avgassystem. Har uttag för dubbla utblås i stötfångaren bak nu. Jag har en Simons dämpare som jag tänkte nyttja och köpt 2,5" och snygga utblås på Biltema. Min tanke var att ta bort den sista (stora) ljuddämparen och ersätta med Simons och därefter 2,5" ut men har hört från lite olika håll att den sista dämparen inte hjälper något. Det jag vill få ut är att det ska mullra lite mer på tomgång och höras lite då man gasar. Min andra tanke var då att ta bort den ljuddämparen som sitter näst sist som blir ungefär mitt under bilen och ersätta med Simons sen 2,5" rör resten till utblåsen. Vad blir bäst? Mvh Oskar

Bild

länk till bild: http://fuskbugg.se/dl/4jJQU0/DSC_0005.JPG
#764189
AnkaN7893 skrev:Byt den stora ljuddämparen mitt underbilen mot simons dämparen, sen 2.5 tum resten. Då bör du uppnå det ljudet du önskar
Tack, kommer detta gå igenom besiktning tror du? tänker lite på dB i buller och dem faktorerna :)
#764207
Rohlin94 skrev:
AnkaN7893 skrev:Byt den stora ljuddämparen mitt underbilen mot simons dämparen, sen 2.5 tum resten. Då bör du uppnå det ljudet du önskar
Tack, kommer detta gå igenom besiktning tror du? tänker lite på dB i buller och dem faktorerna :)

det märker du, men tror inte det skulle vara några problem, har själv 3 tum fullflödes med racekat, inget tjaffs där inte

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]