Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
#762790
Hej!

Jag har tagit bort alla bultar som har kontakt med insug och topp. Jag har även tagit bort bulten som har kontakt med insug och röret som man drar ut oljestickan. Jag har tagit bort de två små torxskruvarna som sitter kontakt med en vipparm och vipparmen sitter mellan insugets rör.

Men varför....sitter fortfarande insuget fast? Vad är det som saknas? Jag har kollat runt överallt men hittar inga fler bultar. :-O)
#762804
Hur många vakuum slangar har du? om du har EGR ventil så är det en mutter som måste lossas vilket sitt under trottelhustet back sidan av ventilen sitter det en mutter som sitter på ett brunt fägrar rör så måste denna låssas ock sen måste man preja ur röret då det tyvärr kärar i iallafall för mig. Ta en bild hur lång du kommit. Är det GL?
#762823
Gl....haha! Det är en glt ;)

Har fått lös den nu. Här är en bild.
Bild

Måste byta packning antar jag...
av *pettson*
#762826
Får man fråga vad det är som är så förbaskat fel med en verkstadshandbok? Det hade sparat dej nån timmas problem, samt att du sluppit sätta ihop variabla spjället i insuget igen.
#762839
Verkstadsboken är av dålig kvalitè.
Men jag har lyckats med det jag har gjort. :)
av *pettson*
#762841
Oavsett kvaliten på boken så berättar den exakt vilka skruvar som ska lossas och vilka som ska tas bort. Det gör att man slipper en massa merjobb.
Jag uttalar mej inte om att lyckas förräns bilen går och framförallt går bättre än förut.
#763049
När det gäller just vevhusrengörningen finns det dessutom massvis med guider på nätet där man kan se exakt vad som behövs lossas och vad som kan sitta kvar, vart alla skruvar sitter, moment dom ska dras med, ja all info finns på nätet, så skylla på att handboken är av dålig kvalitee håller inte riktigt i detta fall :P .

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]