Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
#762569
Hejsan igen!

Jag håller på gå igenom alla mina bromsar och dom snurrar vid handkraft men dem är inte helt lätta att snurra.
Om jag tar handen i bromskivan och sen drar jag en snurr och släpper. Då glider den och sen stannar den.
Så är det på mina bromsar. Jag behöver inte ta i hårt. Lite lätt med en hand bara.

Jag vet inte om bromsarna ligger på eller om mina är OK och jag behöver bara köra/använda in dem. Här är en bild på bak höger:
Denna bil har jag inte kört. Jag har fått den av en kompis som ville bara ha en bil att köra med typ ett år och sen slänger han i väg den.
Bild
av Kena
#762576
Å herre gud, kör inte en meter....du har inga bromsar på den bilen...eller på det hjulet ivf. Ser det ut så är det dags för operation helrenovering av bromsar runt om.
Användarvisningsbild
av darkien
#762582
jisses va bra länge sen ja såg så dåliga bromsar ser alla hjul ut likadana ? isf omgående renovering av alla bromsar
av AnkaN7893
#762586
Mina bromsar så likadana ut efter den stått drygt 2år varav ett halvår utomhus!

Vad ska du göra? Är bilen godkänd att användas på allmänväg? Med andra ord besiktigad. Om den är det Se till att smörja upp oken så att du verkligen vet att dom fungerar kolla beläggen så att det finns nått kvar att använda.

Sen är det ganska enkelt ett antal rejäla bromsvändor med bilen. Bromsa hårt och mycket i relativt hög fart så du slipar bort rosten. När skivorna ser bättre ut så byter du belägg så kommer det ordna till sig med tiden.

Vill du dock fladdra med läderlappen så köp nytt :) Eller plocka bort och svarva bort rosten om har tillgång till det :)
av Volvo742
#762588
Bild

Så ser vänster sida fram. Denna tar typ inget i, vilket också ses.
Men ska jag göra något åt detta eller ska jag börja använda bromsarna mera?
av Volvo742
#762589
Bilen var besiktad så här också om ni är nyfiken att veta.
av Volvo742
#762615
Hur mycket mm ska skivorna vara?
Hur mycket mm ska bromsklossarna vara?

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]