Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnkaN7893
#762526
Hej

Märkte detta nu när jag och bror min vart och köpte en motorcykel åt honom och jag försökte hänga med i kurvorna.

Bromsarna tar, dom gick igenom besiktningen men tycker pedalen känns, inte svampig men ändå konstig och man får trycka rätt hårt för att dom ska nypa ordentligt

Dålig bromsvätska samt dåliga bromslangar borde kunna vara boven? Bromsvätskan är inte bytt på evigheter, så det ska göras men tänkte om de vart något mer.

Beläggen är näsan nya och skivorna är okej.

Min förra v70 med 280mm bromsar tog fan bättre en nyvarande 302mm bromsar!
Användarvisningsbild
av Nexus
#762670
dax skaffa stålomspunna slangar när du ändå ska byta 8)
Sen plocka isär oken och se så verkligen kolven rör sig som den ska.
av AnkaN7893
#762702
Turbo-Fredde skrev:vad har du för belägg
Volvo orginal
Lucif3r skrev:Kan vara bromsslangarna som börjar bli dåliga, då expanderar dom vid tryck och kan upplevas som lite åt det svampiga hållet.
Dom nämnde att dom vart slitna på besiktningen när jag tänker efter :)
Nexus skrev:dax skaffa stålomspunna slangar när du ändå ska byta 8)
Sen plocka isär oken och se så verkligen kolven rör sig som den ska.
stålsompunna kostar dryga 1000 lappen och nya vanliga runt om kostar en röding så nästan värt det :)
Användarvisningsbild
av Nexus
#762741
jag bytte fram på min fick tillverkade här i stan kostade ca 500. Nu behövs de aldrig bytas mera :D
Användarvisningsbild
av Sunschreem
#762881
AnkaN7893 skrev:Asså? Fan man kanske skulle leta upp nån som tillverkar:)

Gör hydroscand detta tro?
jajemän det gör dom :) Tog med min gammla kopplingsslang te bmwn. Tog 20 minuter
Användarvisningsbild
av darkien
#762886
hydroscand kan tillverka de mesta gjort både stålomspunna bromsslangar o insprutningsslangar hos dom vid flertal tillfällen
av AnkaN7893
#762889
Får ta och släpa mig dit då:) frågan är om man ska byta alla eller bara dom fram? Bytte en bak nyligen då den inte ville längre

ungefärligt pris för 2 vs 4?

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]