Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blackburn
#762354
Har upptäckt 2 småfel till. Tänkte höra om något som vet vad det kan vara?

1. Bagageluckan går inte att låsa med c-lås utan måste låsas med nyckel. Är det låskistan som är kass?

2. Jag får inte spolarvätska på bakrutan heller. Fram går det hur bra som helst.
av MegaJos
#762414
Hittade en sida med de vanligaste felen på "amerikanska" V70s och liknande. Det skiljer lite från svenska men de flesta punkterna stämmer fint, enligt mig. Mycket nöje!
av Blackburn
#762528
Jag ser ingen länk MegaJos

Idag bytte jag olja på bilen (den va svartare än natten själv). Nån idiot som hade dragit åt oljefiltret så jävla hårt. Var en kamp att få loss det. Kupéfiltret var det äckligaste jag sett på länge...Bytte även strömställaren till elhissarna på förarsidan. Men rutan vid förarsidan funkar fortfarande inte. Det klickar till i strömställaren men inget händer. Är det motorn som har gått sönder?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#763052
Blackburn skrev:Lucif3r - Det va mindre roligt. Den bytte jag ut mot en ny :)

Ja, jag fick åka och få en 30mm skalle påsvetsad för att få bort den. Och trots det gav den inte upp speciellt lätt :lol:
Hade ju en jäkla tur att gängorna klarade sig i tråget, annars hade det blivit riktigt tråkigt...

Jag kommer iaf byta till ny oljeplugg vid varje oljebyte, dom kostar ju bara typ 30 spänn så det är det värt.
av Blackburn
#763206
Ja du hade verkligen tur att gängorna höll. Ja det är inga pengar, och så vet man att det sitter en ny och fräsch plugg.

Såg att du hade satt in en andra lampor till instrument belysningen. Men vilka valde du på diodhuset?

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]