Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Adamp
#762771
meckade med bilen i totalt 7 timmar men nu är det fria luft vägar igen! Tack föra alla svar och hjälp ni get mig!

Bra att ha som är guld värt: 1/4 spärr nyckel med universalknut.

Kan vem som helst göra detta? Ja alla som inte har tummen mitt i hand kan göra detta. Ta din tid och skynda dig inte då det kan lätt gå fel och stressa inte.

/Adam :D
Användarvisningsbild
av js1
#963978
Försvann röken helt ur oljesticksröret efter rengöringen?
av Adamp
#963980
JA men nu är det tillbaka period vis...... Jag ska kolla om den är täppt på nytt med gummihandske när motorn går. Det kan också vara en massa kondens som den ska bli av med.
Användarvisningsbild
av taxi
#964098
Lite rök/ånga får man räkna med, verkar som att många tror att det är täppt fast det inte är det.

"Blocknyckel vid startmotorn", där har vi svart på vitt varför batteriet alltid ska kopplas bort.
av Adamp
#964111
taxi skrev:Lite rök/ånga får man räkna med, verkar som att många tror att det är täppt fast det inte är det.

"Blocknyckel vid startmotorn", där har vi svart på vitt varför batteriet alltid ska kopplas bort.
Batteriet var bort kopplat så fort jag börja koppla bort saker och den låg bakom mot supen då var någon typ av hylla tydligen, den tog jag ut när insuget var borta.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]