Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nille58
#771459
Hej.
Har inte löst problemet än.
Jag blev lovad ett elschema här ovan men har inte fått det det än, så jag står och stampar.
Ditt problem borde vara elraterat, kanske IMMO´n, Antennringen runt startlåset, e.v Nyckeln avkodad genom elektromagnetiskt fält (inte så troligt vid
ett batteribyte), Fjärrkontrollen på nyckelringen dekodad, men då fungerar inte centrallåset heller.
Fjärrkontrollen kan åtgärdas genom att i bilen med alla dörrar och luckor stängda slå på och av tändningen 5 ggr. inom 10 sek. med tändningen på
den sista gången och därefter inom 15 sek. trycka på en knapp på fjärrkontrollen.
Om du får ordning på din bil får du mer än gärna berätta detta för mig och andra intresserade.
Lycka till.
av T5killer
#1207252
Tjenare har unge fär samma problem på en V70 tdi 99a fast automat. Den bryter bränslet när bilen startar de hände efter att kablarna på trim boxen som satt i gick i mot remhjulet o blev skavda, nån som har Tipps på vad en sa göra för o få liv IT? Eller är de bara o byta motorstyr inget?

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]

Köpråd

Tusen tack för alla svar och då l&arin[…]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]