Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanWasa
#765991
Jag har tidigare bytt övre motorfäste till polyuretan och även det undre motorfästet, men det gick fortfarande ryckigt vid gaspådrag och växlingar. Hittade felet idag när jag bytte nedre högra motorfäste, efter det blev det verkligen skillnad.

Själva bytet gick ganska smidigt, finns ju film på youtube hur man utför bytet:


Bild

Bild
Användarvisningsbild
av js1
#766124
Provlyfte du motorn innan du byta för att kolla om gummikudden släppt i vulkningen?
av StefanWasa
#766128
Nej jag gjorde inte det, men det hade jag gjort om jag hade kommit på att man kunde göra så.

Det övre och undre fästet var ju som sagt inte fräscha så dem behövdes ju bytas, men eftersom ryckningarna fanns kvar så blev det väl lite av en uteslutningsmetod.
Användarvisningsbild
av js1
#766130
Ok, jag måste ta en noggrann koll på mitt.
av StefanWasa
#766155
Nu är jag ju inte säker på det här, men om vulkningen inte har släppt och man provlyfter motorn för att kontrollera, så kanske man gör så att vulkningen släpper? Då är det nog bättre att lossa bultarna, ta bort den och kontrollera.
av StefanWasa
#766289
hehe, ja det där ser ju helt otroligt ut. Kan tänka mig att du blev nöjd med skillnaden efteråt :)

Tänker du byta fler motorbussningar eller är du nöjd nu?
av Tommty
#766315
tror närmare bestämt att mitt ser ut sådär :P rycker beter sig vid snabba växlar.

har inte vågat kolla än, blir på fredag då jag är ledig.
Användarvisningsbild
av Perra83
#766503
Bytte den på min S60 D5 och visst blev det skillnad. Blir till att beställa en till min V70R.

Vart har ni köpt ifrån? Har bra rabatt på Volvo.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]