Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonteringkvist
#735685
Tja! Jag har en Volvo s70 glt , mitt övre motor fäste motor torpeden ser lite ledsen ut, kan man åka med det utan problem eller ska det bytas snarast? ( är student , lite dåligt med pengar) ;) hoppas ni förstår vad jag menar . Mvh Jonatan :)
Användarvisningsbild
av taxi
#735792
Mer motorljud och vibrationer med poly, men det är enklare att byta.
av jonteringkvist
#735861
Kan någon av de skicka en länk vart den är billig och bra kvalité? Tackar på förhand :)
Användarvisningsbild
av taxi
#735868
Det är bara att titta på skruvat.se och Mekonomen.se tex.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#735870
taxi skrev:Mer motorljud och vibrationer med poly, men det är enklare att byta.

Ja, det där summerar det rätt bra. Vibrationer vetetusan om jag håller med om dock, ska väl vara om man plågar bilen på 1100rpm eller nått sånt.

Därimot mer motorljud, helt klart. Det är väl upp till var och en vad man tycker om det, personligen tycker jag det är gött att höra 5an lite mer :) Sen är det inga extrema skillnader på motorljudet mellan orginal och poly, anser jag. Märkbart helt klart, men inte extremt.
av Uninium
#735875
Är det bussningen på ovansidan av motorn eller bussningen som sitter på torpedväggen?

Med tanke på det du nämner. Iallafall om det är den som vi tänker på så bör du byta den,minns jag inte fel så kan grenröret eller om det var flexskarven skadas om den bussningen är kass.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
#735878
unlock26 skrev:Är det bussningen på ovansidan av motorn eller bussningen som sitter på torpedväggen?

Med tanke på det du nämner. Iallafall om det är den som vi tänker på så bör du byta den,minns jag inte fel så kan grenröret eller om det var flexskarven skadas om den bussningen är kass.
Även gasvajer kan gå av om du har otur :P

Malmstroem, vad räknar du för milinterv[…]

Någon som har pluggat egr?

Uppnå. Jadu. En renare motor? Va bara en fr[…]

20.000 mila service XC70

Tror att bilen har gått ganska snäll[…]

Byta hjullager xc70 -10

Bytte båda framhjulslagerna på min XC7[…]