Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#722018
Ok, stort tack för alla råd och tips till att börja med!


Jag har nu provat med hjälp av vänner att rulla igång bilen i en nedförsbacke i hyfsat hög fart. Den gick inte igång och vad jag kunde höra så fanns inte ens ett tecken på att den försökte starta. Min vän provade också och han vet hur man startar genom att lägga i växeln och rulla.

Då är bara frågan vad tror ni det vara??

Bilen blev besiktigad för bara någon vecka sedan och startade alltid, nu känns det som jag blivit jävligt blåst eftersom den varken startar via tänningen eller via att lägga i växeln...Jag var dessutom med säljaren på besiktningen.
#953000
v70man skrev:Ok, stort tack för alla råd och tips till att börja med!


Jag har nu provat med hjälp av vänner att rulla igång bilen i en nedförsbacke i hyfsat hög fart. Den gick inte igång och vad jag kunde höra så fanns inte ens ett tecken på att den försökte starta. Min vän provade också och han vet hur man startar genom att lägga i växeln och rulla.

Då är bara frågan vad tror ni det vara??

Bilen blev besiktigad för bara någon vecka sedan och startade alltid, nu känns det som jag blivit jävligt blåst eftersom den varken startar via tänningen eller via att lägga i växeln...Jag var dessutom med säljaren på besiktningen.
Löste det sig? (Har samma problem själv.....)

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

Står det någonstans på Volvos he[…]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]