Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#721064
Tjena,

Volvo S + v70. 20 000 mil. -00.

Problem: När man startar bilen hörs inget ljud och inget händer, trots att ett nytt fulladdat batteri och elen funkar (radio ljus bliners etc). Inte ens ett "klick" ljud som jag hört att man ska höra om startmotorn krånglar hörs.

Historik: Batteriet är nytt och fulladat, köpt på bilia. När man sätter på elen i bilen får jag ett ampere tal på ca 20 vilket visar på att ström går ut från batteriet. Således verkar ej vara ngt fel på batteriet. Samma fel inträdde med det gamla batteriet, således slutsatsen att det ej är fel med det.

Jag får nog räkna med ca 3- 4000kr på verkstad för felsökning och byte av startmotor vilket de lär göra oavsett om något annat är fel. Jag litar ej på verkstäder, de lär ju säga att man behöver byta det dyraste även om det är ett litet fel.

VAD KAN DET VARA FÖR FEL?

MKT tacksam för svar.
#721357
svenne61 skrev:Prova att knacka på startmotorn med en hammare eller liknande. kan vara så
solenoiden har fastnat. Hjälpte en med en Volvo 460 som startmotorn var tyst
på. Knackade på startmotorn efter det så gick den att starta.

Ska prova detta, vad rekommenderas ett metallföremål och banka på med en hammare?

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]