Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
#762458
Nu fattar jag nog inte?
Har du gjort någon kommunikation online så har du kryssat i att du förstått köpreglerna?
För min egen del tycker även jag det är svinigt på sitt sätt, eller ja det sticker i ögonen.
Många företag som tidigare tillhandahållit delar till verkstäderna har för inte allt för längesedan just börjat ta ut mellan 10-20% i returavgift för dom saker man levererat till verkstäderna och sen fått hämta med turbilen igen. Det blir alltså returkostnader för företagen.
Sen tja.. 500 för att man avbokar tiden, en fråga om smak. Men det blir ju ett hål i kalendern där, som är utebliven intäkt och tid har lagts ned på beställning av delar osv. Det är inte oskäligt i sej. Allt gick ju dessutom att undvika.
Enklast hade ju varit att läsa i villkoren innan du kryssade i rutan? När man kryssat har man godkänt att man läst dom, sen kan man väl undra varför krysset ska sättas på ett ställe och texten finns på ett annat.
För all del också läst om företaget och deras villkor alls innan du bestämde vilket företag som skulle anlitas?

Notera att jag har inget med företaget att göra överhuvudtaget och jag försvarar det inte heller. Känner du dej oförrättad föreslår jag att du anmäler det hela till den instans som sköter sådana här saker.
När jag kikade stod det enligt nedan. Alltså inte som du skrev.
10.a Avbokning
Om kunden önskar avboka sin tid, kan göra detta skriftligen via vår hemsida, där erhålls kvittens för avbokning eller telefonledes. Våra öppettider är f.n. vardagar 0700-1730 , Lördagar 0900-1400. Om kunden uteblir från en avtalad verkstadstid utan att ha avbeställt denna senast kl. 12:00 , 1 helgfri dag innan bokad tid, är kunden skyldig att betala en avbeställningskostnad om 500 kr samt returavgift för beställda delar f.n 20%.Special beställda delar/däck/tillbehör är orden bindande och debiteras kunden till fullo.

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]