- tis 27 nov 2012, 06:00
#703625
Men skärp dej.. Hur ska lambdasonden veta att fetta på för just 3:an och 5:an? Har du då fått ett plötsligt spridarhaveri?
Vore allt dyngsurt så skulle inte heller det berätta någonting i det här läget. Bilen har ju inte gått normalt ännu så hur skulle den fått normalt med bränsle?
Vet du ingenting om motorstyrning innan du river i den? Nu blir jag som Lucif3r totalt mörkrädd
Riv du av kamremmen. Se till att göra dej en tolk, eller använd den ni förhoppningsvis har. Lås kamaxlarna. Ställ vevaxeln där den ska förväntas vara enligt markeringen som är till för det.
Känns även det oprecist så inhandla biltemas kit med både kamaxel och vevaxeltolk i. Det är billigt men fungerar. Lås alltihopa med tolkar.
Lägg på kamremmen där den ska vara, låt dreven ta upp slacket och ingen annanstans och lämna lambdasonden utanför detta.
Låt den stackars kunden få sin bil.
Vore allt dyngsurt så skulle inte heller det berätta någonting i det här läget. Bilen har ju inte gått normalt ännu så hur skulle den fått normalt med bränsle?
Vet du ingenting om motorstyrning innan du river i den? Nu blir jag som Lucif3r totalt mörkrädd
Riv du av kamremmen. Se till att göra dej en tolk, eller använd den ni förhoppningsvis har. Lås kamaxlarna. Ställ vevaxeln där den ska förväntas vara enligt markeringen som är till för det.
Känns även det oprecist så inhandla biltemas kit med både kamaxel och vevaxeltolk i. Det är billigt men fungerar. Lås alltihopa med tolkar.
Lägg på kamremmen där den ska vara, låt dreven ta upp slacket och ingen annanstans och lämna lambdasonden utanför detta.
Låt den stackars kunden få sin bil.