Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#702227
Fast i det här fallet så har Biltema bara en sort att välja på.
Så i mina tankar så blir det som ett enkelt val, "OK, volvo har valt att bara köra en modell"

Beskrivningen säger bara, passar till: VOLVO: C70, V70, 850, S70
Inget om år eller att det kan variera modeller.

Kollar man styrstag till 740 så har man 3 modeller att välja på, då anser jag att man kan börja tänka på om olika utföranden och ta en extra koll.


Men som jag skrev tidigare. Brukar inte klanka på biltema, utan brukar ofta ta dem till försvar. För oftast när Biltema nämns så är det om folk som nämner att dem har kvalitets brister.... Men som då oftast brukar komma fram att det är slutanvändarens fel pga för dålig känndeom om handhållning.
av *pettson*
#702445
Låter högst otroligt att man glömt en siffra på dina bägge bilar.
Saknar du verkligen denna infon? Eller har du kikat på fel ställe månntro? Det låter ju högst märkligt att hela bilen sorterats men att man kastat in nåt roligt på måfå att styra med? Och inte bara en gång utan två gånger?

Infoskylten berättar en hel del om ens bil. MEN precis som jag sagt så kan också saker och ting ändras utan att skylten ändras med tiden.
Därför är det här och nu som gäller, inte hur bilen var på bandet för ett antal år och ett antal ägare sedan. Det är alltså ingen konst att ta fram hur den var på bandet ny.
Nedan ett exempel på en v70 GLT 97.



Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Edit.. har bytt ut bild 1 då siffror hade fallit bort.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
#702454
Lucif3r skrev:Ja, den saknas. Och gör man lite googling så ser man att det är inte så super-ovanligt.
Nu har jag väl inte kört ned huvudet mer än i nåt tusental av bilarna men aldrig sett det. Det betyder väl inte att det är ovanligt i sej. Men oddsen att man äger två av bilarna som inte fick några nummer? Det är ännu mera sällsynt eller hur?
av *pettson*
#702498
Intressant. Inte bara två i samma inlägg. Men tre i samma forum. :-)-)
Jag är dock jäkligt intresserad av det som står i din bil. För raden är inte tom och du saknar inte bara en siffra.
EXXHEUS är absolut inte någon standard produktionsbetydelse jag någonsin hört eller sett och det matchar ingen kod som jag kan få tag i gällande Eu och Usa.
Ändå finns den bevisligen. Du eller någon annan har redan använt den här bilden för att göra någon tekniker upprörd ;-//
Någon som vet vad den står för?
Det här är iallafall vad någon svarat i världen:EEXHEUS ist der farbcode
Ja tydligen sägs det att det ska vara färgkoden på 019. Lite märkligt att knacka in den OCH 019. Jag antar det då vore ett färgrecept vilket vore ännu märkligare.
I övrigt.. lite roligt är det ju ändå, det visar att inte ens med fabriksplatta på plats och tabeller i butik är det givet vad som ska monteras i slutändan.
Det finns bara en säker sak och det är att identifiera den på plats.
#702511
Idag har jag hämtat bilen iaf.
3700kr gick slutnotan på, hade fått en del rabatter på slutnotan. Dels 10% och sedan var det inte fullbetalning för 4hjuls mätningen.
Fick den för 595kr+10%
Samt tog dem inte betalt för gummidammaskerna.

51kr för förbrukningsmaterial, så det är väl banden runt dammaskerna.Så jag är iaf nöjd.
Men hade varit trevligare att slippa lägga på ngr X-tra 100 för styrstag.
Men nu vet man det till nästa gång :)

Båda stagen var riktigt demolerade iaf som han visade upp, en av dem hade dem tom lossat bort lulan från "koppen" på staget
#702583
Så där ser min ut på 855an också (det kan vara V70in också, men är 99% säker på att det är 855an).
Jag tror det står likadant, men ska inte lova. Det slutar på S och börjar med EE iaf. Färgen på min 855a är ju 421-41 (skogsgrön eller vad den kallas) och V70in 417-21.

Och nej tyvärr är det så. Har man inte möjlighet att ha bilen ståendes mer än under själva reparationen så är i stort sett enda alternativet att köpa båda fabrikaten, och skicka tillbaka det som inte passar.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]