Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sebsan
#782080
*pettson* skrev: Då gäller den gamla hederliga metoden.
Borra ett hål bakom tankluckan. In med en dörrbrytare kopplad till larmet. Har du inte larm går det utmärkt att direktkoppla ett signalhorn däröver.
Det är tyst sålänge luckan sitter där. Sen blir det liv i luckan. 9 av 10 gillar inte oljudet och går. Förvisso tutar det i evighet om dom lämnar luckan öppen, men förhoppningsvis bor du nära så du kan höra ljudet. Välj med fördel en gäll ton. Det här skrämmer inte proffs. Det skrämmer snorungar, proffs bryr sej inte om att ens slanga bilen. Dom stjäl den och kör tills soppan är slut.
semmelman skrev:Får jag gissa bor du i Skåne?

Alla fall en annan inriktning kan va om man sätter upp såna där lampor som tänds när nån rör sig på parkeringsplatsen, kan tänka mig att det blir nervöst slanga i plötsligt dagsljus.
Pettson: Kul tips! :D Dock har jag blivit tvungen att plocka ur batteriet senaste månaderna då det gamla blivit stulet. Bra område jag bor i? eeeh nä.

semmelman: Nej jag bor i södra Stockholm på en upplyst gata nära en tunnelbanestation. Jag har helt enkelt fått göra så att jag inte har mer än 5 liter i tanken när jag parkerar och så sitter det bara ett plastlock utan lås. Det är kul att äga bil!
Användarvisningsbild
av darkien
#782170
nä man skulle rigga färg från typ säkerhetsväskor som e omöjlig o tvätta bort triggad av tanklocket så fort dom öpppnar locket akiveras en pump och sprayar ner förövarna sen e de bara vänta o se vilka som går med färg i nyllet i flera veckor efteråt
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#782222
Eh... någon stal batteriet? wtf... :shock: ... Hur gjorde dom då? Bröt dom upp huven eller tog dom det underifrån på något vänster?

Jag skulle dra in kablar i Kupén och montera batteriet i bagageluckan. Visst, inte svårt att sno där heller, men skulle inte tro någon skulle bry sig om att bryta sig in där när dom ser att batteriet "saknas", bara för att ha tag i batteriet.
S/V60 Polestar utan taklucka

Med paddlar, att växla sekventiellt på […]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]