Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Husky2501987
#734041
Fönsterhiss förarsida fungerar igen LÖST!
V70 -00 20 000mil. Fönsterhiss förarsida stannade halvvägs ner mitt i vintern. Tog ner dörrsida och kopplade bort kablage till fönsterhissmotor. Kopplade sedan + pol till fönsterhissmotor, rutan gick upp. Varmt igen :-) Felet var massor av damm i strömbrytare för fönsterhissar. Plockat isär strömbrytare till fönsterhissar, rengjort och anslutet allt igen. Nu fungerar allt som det ska. Alternativ till detta är att köpa en beg strömbrytare för 500-1000kr på skroten.
av *pettson*
#734086
Hela satsen (strömbrytarpanelen komplett) som finns i förardörren kostar 1150 ink moms ny på nätet. Då är det samma fabrikat som volvo orginal.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
#734117
*pettson* skrev:Hela satsen (strömbrytarpanelen komplett) som finns i förardörren kostar 1150 ink moms ny på nätet. Då är det samma fabrikat som volvo orginal.
Tandpetare o tops finns i kök samt toa ju :D
av Blackburn
#764314
Lånar tråden lite. Jag bytte ut hela strömbrytaren på min volvo V70 -99 (beg från skroten). Men fönstret på förarsidan funkar fortfarande inte. Det klickar till i strömbrytaren (relät drar) men rutan går inte ner. Samt så går rutan bakom passagerare sätet ner men inte upp på strömställaren. Vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av darkien
#764349
Blackburn skrev:Lånar tråden lite. Jag bytte ut hela strömbrytaren på min volvo V70 -99 (beg från skroten). Men fönstret på förarsidan funkar fortfarande inte. Det klickar till i strömbrytaren (relät drar) men rutan går inte ner. Samt så går rutan bakom passagerare sätet ner men inte upp på strömställaren. Vad kan det vara?
ja skulle börja med att undersöka kabelbrott i övergången dörr o kaross
Användarvisningsbild
av darkien
#764538
på båda rutorna räcker att en enda kabel är av för de ska strula på olika sätt
av Blackburn
#764628
Jaha okej du menar så, då fattar jag. Jag börjar med att kolla förardörren så får vi se vad vi hittar. Är det en kabel som är av så blir jag inte förvånad. På bakluckan så är det glapp i en kabel så den låser ibland och ibland inte. Jag måste ta isär och löda om eller skarva kabeln.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]